Balahé
Trådstartare
Vad har ni för schabrak till dressyrsadlar med långa kåpor? Har införskaffat ny (begagnad) dressyrsadel som har mycket längre kåpor än förra dressyrsadeln. Mina schabrak blir för korta för att jag skall kunna dra sadelgjorden genom hällan i nederkant (korta stroppar). Då hästen är skavkänslig vill jag fästa allt ordentligt så att inget kan kasa runt. Vet någon vilka märken på dressyrschabrak som fungerar till långa kåpor? Skall finnas i full/17" och måste vara format i rygglinjen, helst med cutback. Mitt Glengordonschabrak är tex nästan 5 cm för kort, ett engelskt (för mig okänt märke) är något längre, men inte tillräckligt. Jag har inte provat igenom hela garderoben än men misstänker att åtminstone 3 st till är för korta.
Så snälla ni, tips på vad jag bör leta efter i Falsterbo? Tänkte givetvis ta med måttbandet, men slipper gärna mäta igenom hela utbudet om något märke kan ha det jag söker.
Så snälla ni, tips på vad jag bör leta efter i Falsterbo? Tänkte givetvis ta med måttbandet, men slipper gärna mäta igenom hela utbudet om något märke kan ha det jag söker.