Schabrak med silikon

Centaur

Trådstartare
Vilka märken har dressyrschabrak med silikon/grip så de inte glider? Vill gärna slippa spänna fast schabraken. :)

Eskadron, PS of Sweden...

Jag har ett schabrak från Hööks som inte finns kvar som har anti-glid både på ovansidan och undersidan. Det är toppen!

Eskadron, PS of Sweden...

Jag har ett schabrak från Hööks som inte finns kvar som har anti-glid både på ovansidan och undersidan. Det är toppen!

Genuin nyfiken fråga, hur känns silikonet mot hästen? Jag har en BH med silikonigt "anti-glid" mot kroppen som jag aldrig använder av just den anledningen. Nu har hästarna päls så det blir ju en viss skillnad men ändå, plast mot päls känns som upplagt för skav etc. Men jag kan ha helt fel :)

Genuin nyfiken fråga, hur känns silikonet mot hästen? Jag har en BH med silikonigt "anti-glid" mot kroppen som jag aldrig använder av just den anledningen. Nu har hästarna päls så det blir ju en viss skillnad men ändå, plast mot päls känns som upplagt för skav etc. Men jag kan ha helt fel :)

Silikonet är mot sadeln, åtminstone på de schabrak jag sett :)

Till TS: Anky, Spooks (kommer till våren om jag minns rätt).

Det blir faktiskt inget skav i pälsen, konstigt nog. Det är inte silicon, utan något annat slags anti-glidmaterial. http://www.hippson.se/blogs/cissirules/faltavlansfavvis-aven-hos-hooks.htm

Ligger dåna schabrak kvar för er?

Jag har nåt Anky. Det låg still på min gamle ponny utan gång.
På halvblodet kanar det bak så man måste sadla om flera ggr per ridpass.
Jag gillar utseendet på det. Så jag funderar på att sy på stroppar vid gjorden för att kunna använda det.

Jag har sytt ett schabrak i tunt läder till min häst det tycker jag med ligger stilla och inte glider.
Tycker det är skönt att det blir så tunt med att det inte bygger en massa under sadeln heller.

Jag har ett par från Anky och det har blivit mina favoritschabrak. Så smidigt att slippa krångla med att spänna fast. Ser nya ut efter tvätt!

Liknande trådar

Utrustning Hästen är överkänslig mot gummi/silikon men skulle behöva bettskivor pga känslig hud. Finns det några alternativ?
Svar
9
· Visningar
670
Senast: Fiorano
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela...
Svar
19
· Visningar
1 035
Senast: Freazer
·
Utrustning På en sele finns spänne för själva gjorden och ett spänne som går under hästens mage som sitter fast i bröstan. Undrar hur hårt man...
Svar
11
· Visningar
531
Senast: Efwa
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock...
2
Svar
20
· Visningar
984
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London