Scapa schabrak, godkända för tävling?

M

MissJulie

Hej, jag har en äldre modell av Scapa schabraken, det med den stora trean på ena sidan, och ett annat ganska stort märke på andra sidan, tror att det är en modell från 2008 eller 2009, är inte riktigt säker.
Jag undrar om man får tävla i hoppning med dessa? Har hört flera olika svar om detta, att man får det och att man inte får det. :confused:
Är det någon som vet helt säkert om man får det? Och dessutom, hur stor får en logga på ett schabrak vara osv.
Tacksam för svar! :)

Sv: Scapa schabrak, godkända för tävling?

Men varför i hela hoppsan envisas så många med att tävla med dessa schabrak?
En del domare tillåter det inte och en del orkar väl inte säga till alt tycker inte att det är något att bråka om.
Jag personligen hade valt ett annat schabrak för hur kul är det egentligen att stå och ha en diskusion med dommaren ett par minuter innan man ska in på banan?

Nej det får man inte, men de flesta dommare bryr sig inte.
Jag skulle inte göra det, varför gå emot reglerna?

Mått hittar du i TR.

delvis knapp
Hade dom inte ändrat det nu? 3an räknas inte till loggan utan isf är det loggan på andra sidan man åker dit på

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 034
Senast: Anonymisten
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 418
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 776
Senast: Jamtland
·
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 593
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix