Sätter mig snett i galoppen

F

frnn

Jag rider en häst som under lång tid inte gått i form. Vi jobbar mycket med att hon ska sätta under sig, övergångar och att hon ska bära sig själv helt enkelt. Det blir stadigt bättre, men vi har fortfarande mycket jobb framför oss.

Jag rider mycket i skogen, eftersom vi inte har tillgång till ridbana hemma, och framförallt i galoppen försöker jag få henne att tänka framåt. Dels för flåsets skull och dels för att hon behöver lite mer motor. På sistone har hon verkligen snappat, och tycker det är roligt och nu dundrar vi fram som bara den i skogen. :)

Men när tempot går upp känns det väldigt tydligt att hon (framför allt i höger galopp) sätter mig snett i sadeln. Är det för att hon inte orkar bära sig i det högre tempot?

Sv: Sätter mig snett i galoppen

Jag puttar upp den här och hoppas på lite svar... Kanske jag har lagt den på fel forum? Skulle den vara på ridning istället?

Liknande trådar

Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 076
Senast: lillamy73
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 202
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Undrar om någon haft en liknande upplevelse och vad det berott på. Jag har en ponny jag ägt i 2 år. Besiktningen var felfri och han...
Svar
4
· Visningar
1 691
Senast: Freazer
·
Ridning Jag har hamnat i en otroligt jobbigt sits och vet inte vad jag ska göra. Jag är en ganska erfaren ryttare (dock hobbynivå) som ridit...
2
Svar
34
· Visningar
7 552
Senast: akleja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17