Sätta ihop 2 stilar i en tråkig lägenhet, hur?

lady_vip

Trådstartare
Det var en månad sen vi flyttade in, men vardagsrummet förblir planlöst. Inte blir det bättre av att lägenheten är ganska trist, dessutom har jag och min sambo 2 helt olika stilar.

TV-hörnan är väl okej, även om jag egentligen inte gillar TV-möbeln, men den fyller iaf en funktion och får finnas kvar så länge. Soffan stannar också. Jag vill gärna ha skrivbordet på ett bra ställe, tyvärr är de andra rummen små, så det måste stå i vardagsrummet. Hundarnas sängar måste också stanna, men jag flyttar gärna dem inom rummet.

Vi har 2 tavlor som ska hänga bakom soffan, och en stor vit rya som ska ligga under soffbordet, men är på tvätt. Vettiga gardiner ska sys upp.

Jag hade gärna haft någon form av sideboard/skänk på den tomma väggen innan sovrumsöppningen. Schysst lampa över soffbordet saknas också. Dessutom vill vi ha en fåtölj, helst en liggfåtölj.

Ja, som ni kanske förstår är mycket bara inställt vid flytten, men det mesta har fått sin plats.

bild-4.jpg

bild-3-1.jpg

bild-2-1.jpg

bild-1-1.jpg

Hur hade ni löst det? Vilken stil knyter samman mitt vita och hans valnöt (äckliga faner!!!)? Snygga möbler?

Sv: Sätta ihop 2 stilar i en tråkig lägenhet, hur?

Jag hade ställt skrivbordet mot spaljén. Så hade hundarna fått plats mellan soffan och skrivbordet och på sidan av skrivbordet. Ställer du det en bit ut från väggen så får ju hundarna en liten mysig hörna där.

Sen tycker jag inte att det stör att det är två stilar. Och varför skulle det inte vara två stilar när ni är två människor som bor där? Jag tycker att det bara är positivt att se att "här bor vi" när man kommer hem till någon. Jag ogillar alla avskalade hem som totalt saknar personlighet.

Måste ni ha ett sådant enormt soffbord? Jag tycker att det tar över hela rummet.
Jag skulle flytta skrivbordet mot spaljen och antingen dra efter soffan och tv:n så långt mot sovrumsdörren som möjligt eller bygga om soffan så att divandelen kommer mot spaljehållet och så sätta hundarnas bäddar i hörnet och under fönstret.
Alternativt ha en bädd mot väggen mellan soffa och skrivbord och den andra i hörnet bortanför soffan.

Kanske ni kan ha filtar i liknande färgsättning som de kommande gardinerna? Lite grönt i fönstret kan också ge myskänsla.

Vi måste absolut inte ha det stora soffbordet:) Fast vi har inte hittat något annat, så nu får vi ha det så länge, eftersom det har varit annat vi saknat så får det vänta lite till.

Tyvärr går det inte att vända soffan, annara hade jag också velat göra det. Egentligen behöver vi väl egenligen inte skrivbordet heller, men vi behöver förvaring som är i det..

Ramona: Jag håller med dig i att allt inte behöver vara så supermatchat, absolut inte. I detta fallet är det väl kanske mest för att jag tycker lägenheten är så urbota tråkig... Knappt några fönster, mörka fönsterlister, spalje, fula golv (förutom i vardagsrummet) och mörk och dyster. Typisk hyreslägenhet där det inte ska läggas några pengar öht. Nu har vi målat nästan alla väggar vita (den kissgula vita nyansen tilltalade inte oss), målat hallen grå och gjort fondvägg i sovrummet, så det är bättre! Det enda vi egentligen gillar är hallen, för där gjorde vi en extreme makeover:angel: Det blir BR nästa gång!

Ska fösa runt möblerna ikväll och se vad det blir av det. Jag målade aldrig baksidan av skrivbordet när jag gjorde vid det, men det är kvickt gjort om det gör sig bra mot spaljen.

Schyssta soffbord får väl bli nästa grej ihop med en fåtölj!

Satt och funderade. Ett nytt begagnat soffbord behöver inte kosta många kronor spec inte om du kan tänka dig att måla :)

Kändes som ni vill ha mer förvaring så varför inte en gammal koffert eller kista som bord.. Då får ni en hel del förvaring och bord i ett.

Finns ju i alla dess storlekar och går att hitta för en liten peng.

Bokhyllor? Ger mer förvaring än skrivbordet och tar mindre golvyta. Finns säkert på bl*cket till en billig penning.

Liknande trådar

Äldre Jag har precis flyttat till större boende, efter att ha bott i diverse små lägenheter med enbart ett till två fönster. Nu har jag en...
Svar
0
· Visningar
670
Senast: Eina
·
Hemmet Det börjar dra ihop sig för lägenhetsrenovering, vilket varit på tal om sedan inflytt (flyttade in april -12). Jag bor i en etta på 45...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
20 260
Senast: Vogue
·
Hemmet Vi har köpt en lägenhet, jag och min PV och behöver lite råd och tips! Lägenheten ligger högst upp, en två, med snedväggar och...
Svar
8
· Visningar
1 573
Senast: Winni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Hudvårdstråden 2
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur