E
Emelie_Martinsson
Jag tänkte sätta igång min kusins häst efter att han har stått i ca 2 månader, eftersom hon inte fått sålt honom och inte hinner med ridningen.
Min kusin köpte honom för 1 1/2 år sedan men numera klarar hon inte av honom. Han är snart 14 år. Han ska enligt förra ägaren ha gått 1.20 hoppning och utbildad LA dressyr.
Man kan se på honom att han har kapacitet (med rätt ryttare)
Han är snäll på de flesta sätt utom ridningen.
MEN HUR SKA JAG SÄTTA IGÅNG HONOM?
Det är oerhört viktigt att det blir på ett lungt sätt utan att stressa honom och göra honom pressad.
Han tycker att det är jättekul att hoppa, men såfort han ser ett hinder så blir han hur galen som helst och jätte upphetsad. Han tycker att det är kul att hoppa, men det spelar ingen roll hur litet hindret är, han blir bara så glad och upphetsad att han tillslut stegrar.
När man vill att han ska gå lite mer samlat så stegrar han sig.
När man får för hög fart i galoppen så stegrar han sig.
Jag kan inte komma underfund med detta problemet. Men jag vet att han är hur snäll som helst när han får gå som han vill utan att samla sig eller ha hinder på banan.
Snälla hästmänniskor hjälp mig med detta monster!!
Min kusin köpte honom för 1 1/2 år sedan men numera klarar hon inte av honom. Han är snart 14 år. Han ska enligt förra ägaren ha gått 1.20 hoppning och utbildad LA dressyr.
Man kan se på honom att han har kapacitet (med rätt ryttare)
Han är snäll på de flesta sätt utom ridningen.
Det är oerhört viktigt att det blir på ett lungt sätt utan att stressa honom och göra honom pressad.
Han tycker att det är jättekul att hoppa, men såfort han ser ett hinder så blir han hur galen som helst och jätte upphetsad. Han tycker att det är kul att hoppa, men det spelar ingen roll hur litet hindret är, han blir bara så glad och upphetsad att han tillslut stegrar.
När man vill att han ska gå lite mer samlat så stegrar han sig.
När man får för hög fart i galoppen så stegrar han sig.
Jag kan inte komma underfund med detta problemet. Men jag vet att han är hur snäll som helst när han får gå som han vill utan att samla sig eller ha hinder på banan.
Snälla hästmänniskor hjälp mig med detta monster!!