Sätta igång en 22åring?

Shettisar

Trådstartare
Min ena shettis har stått still i 1 år nu,han blir 22år i år. Är det rimligt att sätta igång honom nu på allvar för lite hobbykörning då och då?

Sv: Sätta igång en 22åring?

ja såklart bara han är frisk och pigg och glad så är det ju inga problem. tänk dig om han blir 30 va ska han göra i 8år till av sitt liv? inte kul o skrota i en hage.

Gullan86 skrev:
ja såklart bara han är frisk och pigg och glad så är det ju inga problem. tänk dig om han blir 30 va ska han göra i 8år till av sitt liv? inte kul o skrota i en hage.
Nej det förstås:idea: Jag var inne på att jag kanske hade lite för höga krav med tanke på åldern, genom att påbörja hans "come back" igen...:o

nej det tror jag inte ska vara nåt problem min kompis har 2 shettisar hon köpt för ca 1 år sedan de hade gått på halvfart hela sina liv och inte blivit särksikt bra omhändertagna..
den enda var 15 och den andra 29 år gammla
nu kör hon den 16åring riktigt riktigt flott den kan nästan gå i passage och samlar sig jättebra.
30åringen(iår) ett sto gråhårig som hon är men vilken dam, hur pigg som helst min kompis har henne i bra kondis och kör flera gånger i veckan + tolkar efter henne går superbra.

det enda är att den shettisen är så pigg så det nästan blir för mycket ibland;P

haha så ja tror inte din unga shettis på 22 år ska ha nåt problem;)
lycka till

Min lille "gamle" pojk debuterade sin första körtävling som 18 åring o var med i sin första hopptävling som 19 åring!

Nu är han 21 år o ska till hösten börja köras igen.

Sålänge de är friska o att man tänker på hur man lägger upp träningen så är det inga som helst problem. Hästar mår bra av att röra sig.

Lycka Till med din shettis!

Hehe, jag håller på å försöker starta igång min 32 åring...hon har också stått still i ett år - tyvärr! Hoppas att ingen fång eller förskylning skall hindra oss nu (igen)! 1,5 år sedan så var hon så pigg så jag vet inte vad... Får se hur det fungerar nu. Men jag är också väldigt noga med att ge henne ordentligt med mat, så att musklerna hållt sig fina. Mkt protein är det som gäller!

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
983
Senast: Cattis_E
·
Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
859
Senast: Nevermind
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: Sassy
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 896

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka