Säsongen 2007....tänk vad kul det var ändå!

Novali01

Trådstartare
Ja, alltså 2007 det var ju en toppensäsong för alla! Låt mig se:

Fio....red säkert 1 1/2 FT sammanlagt

Bettibets....halkade runt på ett bananskal och hade lite tur här och där

Fjollan...lyckades hänga kvar på hästryggen på den ENDA FT hon startade! Vilken bedrift!

Murray...började säsongen kanon men försvann sen i storstadsvimlet

LenaH...tja, gravar är inte att förakta???

FT-nisse....blev i obevakat ögonblick så stressad inför start i breeders att hon uppfann fejkad skada på den Brune...synd bara att finalen blev flyttad....

Olga-Klara...köpte nya stövlar och ville inte bli lerig

prins_rollo...åkte land och rike runt med snälla föräldrar i släptåg, snälla kan du HYRA ut dom nästa år till mig????

Donnatello...kom på i mitten av säsongen att DRESSYR var en del av FT....

Bellapops...försökte starta, försökte starta och försökte sen starta...

Nelle...vägrar släppa greppet trots ingen starthäst...försökte trippa fram i högklackat som Mrs L och hamnade på rumpan i taggbusken...

Pooh...ja kära Pooh...om du nu stannat hemma i år igen istället för att sabotera för Ryttaren genom att närvara i Frankrike, så hade vi nog sett en HELT annan utgång på VM....

Mrs L...insåg att det var alldeles för lite rosa i FT och bidrog raskt med lite varor för att underlätta för nyblivna rosamedlemmar....

Slutligen Novali...
Personifierade begreppet "om du gräver en grop..." till fios stora glädje.
Införde begreppet "rulla ut röd matta" i FT-sporten glatt påhejad av OldQ.
Slutförde begreppet "hur man INTE rider på Breeders" när hela FT-sverige tittar på.

Alla ni andra som inte råkade komma med på uppräkningen här får gärna fylla i tråden med eran fantastiska säsong år 2007....

Sv: Säsongen 2007....tänk vad kul det var ändå!

Själv fick jag bäbis i början av augusti och red inte en enda tävling denna säsong. Men hästen min knallade runt ett par debutanter med en oerfaren ryttare.

Bara vänta ni, om ett par år kommer vi till SM med B-Ponny:D

Jag får ju fylla på med mig själv då eftersom att jag blev bortglömd :eek:.

Jag skulle gå upp en klass men fick ju alltid riktiga förhinder...ja, de VAR riktiga...inte påhittade som VISSA trodde. :mad:

Senast ändrad:

Jag skulle gå upp en klass men fick ju alltid riktiga förhinder...ja, de VAR riktiga...inte påhittade som VISSA trodde. :mad:

Ja sorry! Du var given men jag fick ju inte sitta kvar och skriva mer...:cry:

Men det där med RIKTIGA förhinder....hmm....;):rofl:

Att vara rädd för 100-klass hinder räknas nog inte som RIKTIGA förhinder, Stumpan....:devil:

:banana::banana: på ett bananskal var det.....:banana::banana:

Jävlar va många bananskal vi måste halkat på förra året då..... :rofl:

Nåja, vi får väl nöja oss med A.S kommentarer i Ridsport :devil:

...och PF blev nästan dressyrtant på heltid :eek:

upp som en sol och ned som en pannkaka är en målande beskrivning av säsongen :angel:

:banana::banana: på ett bananskal var det.....:banana::banana:

Jävlar va många bananskal vi måste halkat på förra året då..... :rofl:

Nåja, vi får väl nöja oss med A.S kommentarer i Ridsport :devil:

Aja baja inte svära i kyrkan....:rofl:

Och vad är en skriven kommentar i Ridsport mot en tråd på BUKE???:devil:

...Gabby_Ossi blev 3a i sin första Lättklass och trillade av i banhoppningen i sin andra, upp som en sol och ner som en pannkaka var det ja :angel:
Ponnyn har dessutom bestämt sig för att bli dressyrponny och vunnit 4 dressyrtävlingar av 5 möjliga, nu senast med 10% marginal till 2an :eek: Vad ska jag ta mig till?

Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha

Hehe jag red 2½ fälttävlan på Hille SÅ DET SÅ!!! :p

Rädd? Det var det värsta..jag är INTE rädd :mad:.
Men säsongen regnade ju bort och sen kom det ju någon hälta och så. Fast det är klart...banhoppningen sträcker ut sitt trygga, lockande finger mot mig...:angel:

Hallå där!! Jag red faktiskt TVÅ.... Och satt kvar på båda:angel:!!! 100%, alltså, hur ser din statistik ut...:devil:
:rofl::rofl::rofl
Nu lyckades du faktiskt få mig att skriva första inlägget på en hel evighet, bra jobbat!!!

När jag ändå är igång- till sist- vill jag bara säga hej till alla trevliga bukemänniskor jag fått äran att möta IRL den här säsongen, och inte minst tacka för en supertrevlig breeders-helg i Gärds!!

Pooh: Synd att det inte blev nå´n favorit i repris i VM, men stort grattis till Er Fantastiska häst!!:bow:

Nelle:Har stora förväntningar på dig och dina kommande stjärnor!:love:

MrsL: Stort tack för insatsen med jackorna, alla vet ju hur läckra rödtottar är i bubbelgumsrosa...!!:angel::D

underbarn... "den bruna faran" (som han kallas i dressyren efter att ha droppat 20 straff igenom säsongen, det tar ju ett tag att smöra in sig hos de tyska domarna :smirk:) kom på hur bekvämt det är att stanna ut sig på hinder nr 5 så slipper man galoppera 7 min till och hoppa 17 hinder extra :angel: då kom den Mycket Uppfinningsrika Ryttaren på vart de Extra Långa Dressyrsporrarna egentligen ska användas, i terrängen :devil: :devil:

Hon kom, hon sparkade som en envis ponnyryttare och hon blev iallafall 4:a i *-ig ;)

Senast ändrad:

Tänk att börja med årets absolut snabbaste tider:o
.....och avsluta med 10 straff i terängen för att jag var för långsam:confused:

Eller den andra...placerad...placerad...osv...sen kommer man till sista startn och går omkull på näst SISTA hindret i lag DM, populärt=not:crazy: klantigt:devil::devil:

jagvillvaraifred anmälde till tävling efter tävling, men hennes ponny bestämde sej att veckan innan varje tävling skada sej själv (det anses ju vara coolt att bli sydd flera ggr och bli sprarkad hit och dit så man vet att man är någon tuff :mad:)

Men till våren är vi i toppform igen, då ska ni få se på ett och annat ute på banorna så se upp för oss :devil::angel:

:D

Hästen hänger inte med i galoppen, måste träna så han kan galoppera.
Hästen är rädd för vatten, måste träna så han kan hoppa vattenhinder.
Hästen ont i ryggen, måste byta sadlar så jag kan rida.
Anmäld till tävling, inställd.
Äntligen en start i 90!
Och sen va säsongen över...
Men nästa säsong då jä**ar! Då blir det säkert åka av och en massa skador och stopp på vattenhinder och banorna regnar bort och...

Hann du ens gå upp :angel:

:devil:

;)

Hö, jag startade faktiskt med en 4:eplac i * :mad:
men resten behöver vi inte tala om :angel:

sen var det iofs upp som en sol på de flesta tävlingar med rätt bra dressyrpoäng.... - hur många gånger har du ridit på 33 straff i år? :devil: ;)
men ned som en pannkaka efter hopp och ffa terräng :crazy:

men nu satsar vi faktiskt på start i msv A till våren :banana:
(fast i dressyr då) :D

Senast ändrad:

Dessutom har jag ju faktiskt startat ett antal tävlingar och lägger man ihop alla dessa blir det iaf mer än 2 ½ :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka