Sås till Ankbröst?

Pegasus63

Trådstartare
Tänkte försöka mig på ankbröst till middagen idag (Masterchef in spé :p), men funderar på vilken sås som skulle passa ...

Ankan tänkte jag bara krydda med salt och peppar samt linda med bacon, och därtill potatis och smör ångade grönsaker, men såsen? Tar tacksamt emot era bästa recept och tips :)

För som alla vet sås måste ju vara med :)

 
Det bidde apelsinsås, dröjde så länge med första svaret i tråden, så middagen var nästan klar då det kom trillande. Tack VLMF som bekräftade att jag inte tog några chanser utom det normala.
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Här är tråden där vi tipsar om hemodlad/egenskördad mat. Även det man skördar i naturen eller hos grannen gills (åtminstone om grannen...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 303
Äldre Mina pengar börjar tryta och jag är på jakt efter billiga middagstips. Det får gärna vara lättlagat, för jag avskyr att laga mat. ;)...
Svar
18
· Visningar
2 179
Senast: Emuliiaa
·
Fritid Bukare med gröna fingrar, jag ber om er hjälp! :) Jag och min sambo har precis flyttat till en lägenhet på en gård ute på landet och jag...
Svar
10
· Visningar
1 136
Trädgård & Växter 1/4 får vi nycklarna till vårt nya hus. Till huset hör en trädgård om ca: 1100kvm som är byggd i etage. Jag funderar på vad vi skall...
Svar
10
· Visningar
2 177

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp