sårskador

Psykskaft

Trådstartare
nu kommer jag med mina dumma frågor igen, någon som vet vad för grad sårskador på hästen man får starta med?

kristall och jag gick nämligen ner genom asfalten för en vecka sedan och han gick omkull och skrapade upp sig på knät, men jag tkr inte han är brydd av det. men jag funderar på om man får starta me sår?
om man inte får det så känns det onödigt att åka till LAG-Sm i helgen.

nån som kan göra mej klokare?

Sv: sårskador

Öppna sår gillar inte veterinären (beror lite på var de sitter). Men har de läkt ihop och hästen inte har ont så får du säkert starta.
Så här över nätet är det ju inte lätt att avgöra.
// Linda

Kanske kan du ringa till arrangören och få telefonnumret till deras veterinär, så kan du fråga om det är värt att åka dit?

Psykskaft skrev:
nu kommer jag med mina dumma frågor igen, någon som vet vad för grad sårskador på hästen man får starta med?

kristall och jag gick nämligen ner genom asfalten för en vecka sedan och han gick omkull och skrapade upp sig på knät, men jag tkr inte han är brydd av det. men jag funderar på om man får starta me sår?
om man inte får det så känns det onödigt att åka till LAG-Sm i helgen.

nån som kan göra mej klokare?

Ja, prata med veteriären, för det är säkert så olika hur det bedömer. Annars brukar småsår inte vara något problem. Har en häst som gjorde likadant någon vecka före en ritt och den hästen kunde starta och genomföra. Då var väl såret som en femkrona stort, men mer av ett skrubbsår.

Hälsning Maja

Jag har inte haft nåt problem att få starta när min häst har haft nåt sår, så länge det inte gör ont av såret.
En gång fick jag påpeka att min häst hade ett sår på bakbenet som veterinären höll på att missa i förbesiktningen, för att det är viktigt att det finns antecknat i förbesiktningen, så det inte upptäcks första gången under vet grindarna, så dom inte tror att det uppkommit under ritten.

okej, nej jag hörde om någon som hade åkt ut för sår, därför blev jag funersam, men nu har jag pratat med veterinärerna och dom tkt att jag iaf kunde åka ner!
så vi syns där alla som ska dit!

Man skulle kanske ha påstått att du absolut inte kunde starta oavsett hur såret såg ut. :devil:
Nu kommer du ju och konkurrerar med oss! ;)
// Linda

Liknande trådar

Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
27 979
Senast: ptr
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 098
Hästvård Min häst gick omkull i hagen i förrgår och dammade rakt igenom staketet så två stolpar går av. På något vis skär han sig strax under...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
21 246
Senast: Messy
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 468
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar