Sårskada - kyla benet?

Sv: Sårskada - kyla benet?

Jag förutsätter att du rengjort såret först.... jag hade nog kylt ner benet, men bara med vanligt vatten till att börja med.... alltså spola benet under rinnande vatten ett par dagar och se hur det blir med svullnaden...

Sv: Sårskada - kyla benet?

ja det är rengjort och han har nu bomullsbandage på för att inte smuts ska komma in.... Ja kyler alltid BARA med rinnande vatten på skador när tex ett ben e svullet... Men täbkte att man kanske inte skulle det när det va så mkt sår på benen... aja tack

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har en häst på 20 år som var diffust halt under längre tid, har inte blivit riden på länge pga dessa problem utan endast...
Svar
0
· Visningar
667
Senast: Emmsan88
·
Hästvård Hör mig för om någon varit med om liknande och vill dela med sig av sin erfarenhet kring det. Bakgrundsinformation: Min häst fick en...
Svar
15
· Visningar
2 264
Senast: ll.96
·
Hästmänniskan Hej Jag står på ett stall där det även är en ridskola så de har en anställd som ska ta hand om ridskolehästarna, men då så ska h*n...
Svar
9
· Visningar
2 673
Senast: Kjerulfia
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 633

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka