Sårskada!! *HELP*

Grannox

Trådstartare
Hejsan!

Tidigare ídag var jag hos pållan och fixade - var ju tänkt att jag skulle rida iaf köra skrittarbete trotts ett skadat knä.
Tog iaf fram alla hennes saker å så när jag då tog in henne så hade hon fått ett litet sår, smalt och litet iof men såg ut som ett skärsår av ngt slag.

Var ute i hagen ca 1timme innan och då hade hon det inte.

Såret var en liten bit över hoven ( på framsidan) blödde lite, men rengjorde med jodopax och gjorde ett litet jodopax omslag mest för att jag var så orolig att hon skulle få in någon skit i såret!

Dock var hon inte öm eller liknande utan det var mer som ett litet jack - jag gissar på att hon har skärt sig på någon vass iskant eller liknande i hagen?

Det jag undrar är om det går att rida henne ändå?
Hon har som sagt inte ont o reagerar inte det minsta när jag gjorde rent eller liknande var helt oberörd.

Jag är så himla hönsig så jag vet liksom inte vad jag ska göra och behöver tips. Under dessa 4 år jag har haft henne har hon aldrig någonsin haft någon sår skada( förutom första veckan när hon gick igenom staketet), efter det aldrig något sår..

Hon har derimot haft en hovböld i sommras som hon blev riktigt dålig av som som tur var kröp ut av sig själv med hjälp av ett jodopax, värmeomslag..

Behöver hjälp av någon snäll själ där ute?:cry:

Sv: Sårskada!! *HELP*

Det går säkert bra att rida. Håll bara koll på om det blir infekterat eller att benet svullnar. Då är endast skritt att föredra för cirkulationen.

Sv: Sårskada!! *HELP*

Sålänge hästen inte är halt och såret inte är infekterat så är det nog inget problem att rida

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 390
Hästvård Hjälp!! Vad tror ni det kan vara? Tog ut min häst i hagen som vanligt. Inga fel på henne. 2 timmar senare är hon blockhalt.. Har varit...
Svar
15
· Visningar
3 385
Senast: Mia_R
·
Hästvård I slutet av oktober förra året så skadade sig min häst i hagen. Hon fick ett L format skärsår mellan hasen och kotan, var sida på "L:et"...
Svar
8
· Visningar
3 805
Senast: höstmåne
·
Hästvård Hej! Tänkte rådfråga lite här för att se vad ni kloka bunkefalister anser och tror om detta. Jag har ett 7 årigt arabsikt...
Svar
2
· Visningar
1 512
Senast: Grannox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Retrievertråden
  • Oseriös avel 2023