Saroten mot värk

Fridaespaña

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av saroten mot värk? Eller mot depression? Har fått ordinerat mot värk efter bilolycka. Biverkningslistan känns dock ej så rolig..

Någon som har erfarenhet av saroten mot värk? Eller mot depression? Har fått ordinerat mot värk efter bilolycka. Biverkningslistan känns dock ej så rolig..
Jag har tidigare ätit dem mot värk (fibro)
Blev väldigt loj. Enormt svårt att gå upp på morgonen. Även fast jag tog dem tidig eftermiddag så var morgnarna fruktansvärda.
Dock är det svårt för mig med anti-depp, smärtstillande, sömntabletter... Jag verkar vara känslig mot detta och blir alltid loj och trött i huvudet.

Man måste prova, det är enda sättet. Alla fungerar så olika.
Det är bra att börja försiktigt med en liten dos, och sen ge det lite tid. Många biverkningar släpper efter en kortare tid.

Jag har tagit den (eller Tryptizol) från och till under många år mot migrän. Blev torr i munnen och gick upp i vikt, men inga andra biverkningar. Märkte ingen psykisk påverkan.

Det är som med all annan medicin, man får väga risk mot nytta. Hjälper den mot det man tar den mot, t ex värk, kanske man kan leva med eventuella biverkningar.

Jo förresten, efter många års användningar började den påverka hjärtat, det rusade. Det var jäkla obehagligt så då slutade jag. Då hjälpte den inte längre mot migränen heller.

Tog det som migränprofylax (funkade sådär), men var jämnare i humöret och sov gott om nätterna. När jag först envisades med att ta dem på morgonen blev jag så trött att jag somnade några timmar senare om jag inte hade något att göra, men efter att ha börjat ta dem på kvällen funkade de perfekt ur det hänseendet.
Det påverkade inte min övriga värk speciellt mycket, men jag har inte så stora besvär av det i vanliga fall heller.
En lång biverkningslista betyder i många fall att det är ett väl beprövat läkemedel som varit med i många studier. Oftast får man ju ingen eller någon enstaka biverkan, man får prova och se.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
280
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
683
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
629
Senast: movi
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 992
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar