Noteca
Trådstartare
Jo, min pållahäst till klant har råkat göra illa sig på ett bakben. Hon är INTE halt, markerar inget alls, och är inte så värst öm över såret heller. MEN hon är ju av naturliga själ lite svullen. Såret är stort som en tumme men bara ytligt, sitter på insidan nedanför hasen. Hon är enbart svullen på insidan av benet, typ nästan ner till kotan. Fram till idag.
Idag var hon dock inte svullen alls, utan bara precis över såret.
Min fråga nu är:
Jag ska vara med på bergaritten på söndag. OM min häst är svullen som tidigare eller lite mindre, är det någon ide att åka? Hur petiga är de i vetgrindarna? Hon är ju inte halt, och har inga besvär av det, men det kanske inte ser så bra ut med lite svullen insida av benet? Jag vill ju inte sätta mig och åka 16mil enkel resa för att få startförbud...
Jättetacksam för svar!
Idag var hon dock inte svullen alls, utan bara precis över såret.
Min fråga nu är:
Jag ska vara med på bergaritten på söndag. OM min häst är svullen som tidigare eller lite mindre, är det någon ide att åka? Hur petiga är de i vetgrindarna? Hon är ju inte halt, och har inga besvär av det, men det kanske inte ser så bra ut med lite svullen insida av benet? Jag vill ju inte sätta mig och åka 16mil enkel resa för att få startförbud...
Jättetacksam för svar!