Sårficka hasspets

S

Suuz

Hästen står i boxvila pga pinne ovanför höger has, allt är frid och fröjd FÖRUTOM att energinivån stiger... Imorse när de andra hästarna skulle knata ut sparkade min häst bakut rejält (trodde fan att väggen skulle rasa!). Kollade till henne sedan och såg lite blod som kom från den andra hasen :crazy: Släpade ut hästen i stallgången och skurade rent, det såg ut som en 4 cm lång reva. Men när jag kände efter var det i själva verket en sårficka. Gjorde rent och så... Men vad händer nu?

Kommer huden att dö eller ska jag ringa ut veterinären IGEN (4 gången denna veckan :D ) Han kommer tro att jag misshandlar hästkraken...

Sv: Sårficka hasspets

en liknande skada på min gammalpojke...

han fick en sårskada i hasen. en vet. kom ut och kollade, sa att det inte var någon fara.
dagen efter åkte han ambulans till ulltuna och där bodde han i nästan 20 dagar....
det hade blivit en infektion i börsan, hasleden och vet. där trodde först att han int ens skulle klara natten...
´
så du bör inte nonshalera det i allafall!! tempa och håll koll, eller be vet. komma ut!

lycka till...

Sv: Sårficka hasspets

Ringde veterinären och han bara skrattade... Hon står redan på pencillin för den andra skadan, hon är i boxvila och har precis fått tetanus. Denna skadan är väl mottagen =) Tempade i fall att och det var inte ens i närheten av feber (37.5)! Rengjorde igen och sprutade i ännu mer streptocillin. Några bakterier kommer inte att kunna frodas därinne. Svansen får vara uppbunden däremot!

Jag ska bannemig vaddera boxen snart!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka