Sara har flyttat in ....

pippilotta

Trådstartare
.........Och det gick fort som attan, skulle egentligen inte ha någon mer hund just nu, men hittade en 5-årig Basset Hound tik som skulle omplaceras och ringde bara för "skojs" skull, och nu bor hon här :D

Det var många som hade ringt, men hon som ägde henne fastnade för mig och så blev det att åka 50 mil t.o.r för att hämta henne.

På hemvägen stannade vi till hos min särbo och där släppte jag båda hundarna lösa, och jisses vad dom busade och levde runt.

Hon fick en kycklingvinge, något som hon aldrig fått förut...
http://s26.photobucket.com/albums/c144/Fernstrom77/?action=view&current=saraterkycklingvinge.jpg

och sedan var det bus....
http://s26.photobucket.com/albums/c144/Fernstrom77/?action=view&current=Bild076.jpg

http://s26.photobucket.com/albums/c144/Fernstrom77/?action=view&current=Bild070.jpg

http://s26.photobucket.com/albums/c144/Fernstrom77/?action=view&current=Bild068.jpg
 
Sv: Sara har flyttat in ....

Vilka godingar! :love: :d
Grattis till nya kompisen!
 
Sv: Sara har flyttat in ....

Åh, jag blir både glad och ledsen. Glad för din skull för Sara är ju jättefin. Ledsen för att det är så fruktansvärt tomt utan min Ester.
Visst var det hon som var utannonserad på SBHS hemsida?
 
Sv: Sara har flyttat in ....

vad gulig tycker dom ser så söta ut med sina korta ben och långa kropapr med hud som hänger
 
Sv: Sara har flyttat in ....

Åh, jag blir både glad och ledsen. Glad för din skull för Sara är ju jättefin. Ledsen för att det är så fruktansvärt tomt utan min Ester.
Visst var det hon som var utannonserad på SBHS hemsida?

Förstår att det är tomt utan Ester, en basset tar ju så stor plats i ens hjärta.

Japp det var hon som var på Sbhs hemsida, hon kommer i från kennel W.D och hon har ett underbart temperament, så jag är jätteglad att jag fick henne.


Till er andra: Tack så mycket! , finns inga ljuvligare hundar än Basset Hound :angel:
 
Sv: Sara har flyttat in ....

Åh, då förstår jag att hon är en fin hund med bra temperament. Gillar deras hundar jättemycket!!!
Grattis!!!!
 
Sv: Sara har flyttat in ....

Nu har Sara varit här ett dygn och hon har redan anpassat sig jättebra, hon och Dino äter ur samma matskål och hon lyssnar kanonbra.:love:

Hon har ett supertemperament som man sällan ser hos Basset, jag kan hantera henne hur som helst utan problem, men å andra sidan så visade jag henne direkt att här gäller mina regler och ingen annans.

Hon är halvsyster med Dino´s pappa och jag skall INTE ha henne i avel eftersom hon har lite fel på sina framtassar.

Skall ringa och boka tid för p-spruta, det kostade "bara" 400 kr, men å andra sidan så blir det billigare än valpar.
 
Sv: Sara har flyttat in ....

jag skall INTE ha henne i avel eftersom hon har lite fel på sina framtassar.

Nja, hon har rätt allvarligt fel på sina framtassar :crazy:
Trist för tiken är jättefin annars. Har ju sett henne i verkligheten.

(OT, tycker du borde stava namnet Sarah. Mycket finare :angel:)
 
Sv: Sara har flyttat in ....

Tänk på att risken för juvertumörer ökar med p-spruta... Ska hon inte avlas kan du väl lika gärna kastrerera henne?!!
 
Sv: Sara har flyttat in ....

Tänk på att risken för juvertumörer ökar med p-spruta... Ska hon inte avlas kan du väl lika gärna kastrerera henne?!!

Jo, det är meningen att jag skall göra det för jag vet att juvertumörrisken ökar av P-spruta, men vill gärna "bo" in henne först och då tänkte jag ta 1 spruta så länge på henne.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är jätteallergisk just nu så jag försöker hitta nya sätt att roa hundarna inomhus. Det känns lite fel att be dem att städa efter...
Svar
7
· Visningar
1 093
Senast: buschiq
·
Övr. Katt ....växer så det knakar om honom.....han som bara vägde lite över 800 gr när jag fick hem honom då var han ca 10-12 veckor . Nu är...
Svar
2
· Visningar
987
Senast: Heulwen
·
Övr. Katt I går flyttade Thure in hos mig..en underbart söt kattkille på 12 veckor :love::love: Han har varit jätteduktig och går på lådan ...
Svar
10
· Visningar
1 327
Senast: Fiorano
·
Övr. Hund ...och det går jättebra med henne och Dino. :banana: Lite bilder som visar hur underbara dom är ihop, och vad kan bättre fostra en...
Svar
4
· Visningar
910

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp