sår vid kronranden..

Tinuri

Trådstartare
hej!
hästen min har för ett tag sedan brjat "nöta upp" pälsen på innersidan av bakhovarna vid kronranden.. nu har det gått så långt att det har kommit sår! :eek: detta har ju säkert uppstått från ridningen. nu unbdrar jag vad jag ska skydda bekhovarna med, boots?

tack för svar! :bow:

Sv: sår vid kronranden..

Först och främst tycker jag att du försöka luska ut varför dessa "skavsår" uppkommer. Är du säker på att det kommer från ridningen eller kan det upp komma i hagen? Hur är skoningen? osv
Tills du hittat orsaken tycker jag att boots låter som en bra idé så inte det förvärras. Sår är inte roligt just nu... Lycka till!

Sv: sår vid kronranden..

tack fös svar!

alltså han har samma hovslagare som alltid, samma skor och igen annorlunda verkning..

han är ute över nätterna men han har på båda hovarna lite nött bort pälsen..

när man rider så "klonkar" inte bakhovarna ihop, det hör man .. men kan de gnida mot varandra.. han går så nära med bakfötterna har jag fått höra så det måste ju vara det.. varför det har kommit sår nu vet jag inte då jag varit borta under 10 dagar och tre andra har skött om honom (de har ridit honom 4 ggr tilssammans)

Liknande trådar

Utrustning Jag har en ponny som nu har gått barfota i lite mer än ett halvår. Då han hittills bara har gått i hage o promenerar har han inga...
Svar
7
· Visningar
254
Senast: Tossa90
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 056
Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
427
Senast: sweep
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 067
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka