E
Em_E_liE
Min häst har stallbandage under natten då han står inne, då han svullnar upp mycket i benen under natten. Men nu är det såhär att han har lyckats få ett sår, då han slog på sig i hagen, på insidan av ena bakbenet där jag annars brukar linda.
Nu till min fråga. När kan man börja linda bakbenen igen? När såret är hel borta? När såret fått en skorpa? Eller när?
Han är inte varm eller så runt/på såret, men vullnar upp mycket under natten på just det benet, men inte alls lika mycket i det andra...
När brukar ni börja linda igen? Eller är det ingen fara alls?
Mina frågor kommer just av den anledningen att jag har hört att men inte ska ha nattbandage om hästen har et sår på benet... Men har aldrig hört någon anledning.
Tacksam för svar.
Nu till min fråga. När kan man börja linda bakbenen igen? När såret är hel borta? När såret fått en skorpa? Eller när?
Han är inte varm eller så runt/på såret, men vullnar upp mycket under natten på just det benet, men inte alls lika mycket i det andra...
När brukar ni börja linda igen? Eller är det ingen fara alls?
Mina frågor kommer just av den anledningen att jag har hört att men inte ska ha nattbandage om hästen har et sår på benet... Men har aldrig hört någon anledning.
Tacksam för svar.