Santa Cruz VDL

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

starstruck

har ngn här erfarenhet av avkommor efter SC?

jag vet att de inte är så gamla än, men man kan ju kanske se åt vilket håll det "barkar" ;) vad verkar han nedärva exteriört? hur är de att hantera? osv...

har ngn kanske erfarenhet av honom personligen? :)

come on! :bow:
 
Sv: Santa Cruz VDL

De jag har sett har varit ganska rejäla, men väldigt sympatiska och trevliga att ha att göra med.
 
Sv: Santa Cruz VDL

De jag har sett har varit ganska rejäla, men väldigt sympatiska och trevliga att ha att göra med.

ok, det låter ju trevligt :) vad har det varit för möderne på dem? hur har de sett ut i benställ o så?
 
Sv: Santa Cruz VDL

Jag fick en SC-avkomma -05. Mamman e: Everest-Robin Z-Moon Beam xx.

Han har bra, raka ben och bra hovkvalité. Otroligt cool i psyket. Nyfiken och orädd. Jättetrevlig att hantera. :love: Lite liten, men kan ju växa till sig.

Hoppas att det "kan bli något" av honom. Sålde honom våren -06 till en tjej som har tävlat svår hoppning(?) så han har i alla fall chansen att få testa på! Sen om han har kapaciteten som krävs kan bara tiden utvisa! :idea:
 
Sv: Santa Cruz VDL

Jag fick en SC-avkomma -05. Mamman e: Everest-Robin Z-Moon Beam xx.

Han har bra, raka ben och bra hovkvalité. Otroligt cool i psyket. Nyfiken och orädd. Jättetrevlig att hantera. :love: Lite liten, men kan ju växa till sig.

Hoppas att det "kan bli något" av honom. Sålde honom våren -06 till en tjej som har tävlat svår hoppning(?) så han har i alla fall chansen att få testa på! Sen om han har kapaciteten som krävs kan bara tiden utvisa! :idea:

va roligt! han låter jättefin :)

hur ser mamman ut? storlek?
 
Sv: Santa Cruz VDL

Har en 3-års hingst e:SC-Cortus-Maraton som jag håller på att förbereda för 3-års testet. Han är inget hingstämne, det är mer div. "omständigheter" som gjort att han är hingst fortfarande :angel:. Han är ca 167 cm, ganska rejäl men rör sig ändå lätt. Mkt trevligt temperament och väldigt okomplicerad.

182603450RL282378126.jpg


182574016RL133804628.jpg


Hälsningar Monika
 
Sv: Santa Cruz VDL

Jag har ju en Santa Cruz avkommaf -04, supertrevlig. Ädel, rör sig bra och hoppar mkt bra. Bara bra att säga alltså :D han har absolut det bästa temprament jag träffat på hos en häst, helt underbar.:love:

Pratade med ägarna till seminstationen vi använder, dom tycker att avkommer efter Santa Cruz har en väldigt naturlig fallenhet för hoppning, dom har en hel drös. även min syster har en f-06 har en väldigt trevlig inställning till hinder.

7113820.jpg


7113824.jpg


4766401.jpg
 
Sv: Santa Cruz VDL

Har en 3-års hingst e:SC-Cortus-Maraton som jag håller på att förbereda för 3-års testet. Han är inget hingstämne, det är mer div. "omständigheter" som gjort att han är hingst fortfarande :angel:. Han är ca 167 cm, ganska rejäl men rör sig ändå lätt. Mkt trevligt temperament och väldigt okomplicerad.

182603450RL282378126.jpg


182574016RL133804628.jpg


Hälsningar Monika

va roligt att se så många bilder på fina avkommor! han ser supersnäll ut, o väldigt ståtlig :) o jag tycker verkligen att det låter som att han nedärver ett mkt bra temprament - vilket enligt mig är bland det viktigaste :idea:
 
Sv: Santa Cruz VDL

Jag har ju en Santa Cruz avkommaf -04, supertrevlig. Ädel, rör sig bra och hoppar mkt bra. Bara bra att säga alltså :D han har absolut det bästa temprament jag träffat på hos en häst, helt underbar.:love:

Pratade med ägarna till seminstationen vi använder, dom tycker att avkommer efter Santa Cruz har en väldigt naturlig fallenhet för hoppning, dom har en hel drös. även min syster har en f-06 har en väldigt trevlig inställning till hinder.

7113820.jpg


7113824.jpg


4766401.jpg


grattis till en fin häst! :)

o det är ju jätteintressant att höra just den kommentaren från seminstationen. det är ju bland annat det som jag gillar med SC, hans inställning till hinder o hoppning.. :d
 
Sv: Santa Cruz VDL

Tack, tack! Ja, snäll är rätta ordet. Det finns inte ett ont ben i denna killen! Han har utvecklats mkt positivt sista halvåret och ser riktigt trevlig ut nu.

Hälsningar Monika
 
Sv: Santa Cruz VDL

Mamman är 160 cm och ganska grov modell.
Bild:
tessan020616.jpg


Bild på Luzifer e: Santa Cruz. Fyra månader på bilden.
Luzifer2_050904.jpg
 
Sv: Santa Cruz VDL

roligt att se! tack :bow:

o vilken ståtlig herre han är :d han sträcker på sig för att göra sig bra på bild.. duktig ;)
 
Sv: Santa Cruz VDL

Har en 05:a efter SC - Elektro - XX. En underbar kille med superpsyke. Han är försiktig men orädd. Traskar glatt på överallt, kommer ett dike ivägen så hoppar han bara över. Han är lite försiktig med sitt huvud mot främmande, men inget mot dem han känner. Snällare kille får men leta efter.
Han blir inte så stor, landar nog på ca 160 cm. Men det som saknas i storlek har han i hjärta istället.

huvud.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Santa Cruz VDL

Jag tycker inte alls mamman ser grov ut på den bilden. Ser faktiskt ut som en trevlig hopphäst enligt min smak. Vad är det för stam på henne?
Ulrika
 
Sv: Santa Cruz VDL

mamman är e: Everest-Robin Z-Moon Beam xx. det står lite högre upp ;)
 
Sv: Santa Cruz VDL

grattis till ytterligare en glad o nöjd ägare till en SC-avkomma. det är jättekul att se så många bilder o höra så mkt positiva kommentarer! :)

hur stor är mamman?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 293
Senast: Sasse
·
Småbarn Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig...
Svar
11
· Visningar
2 723
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 863
Senast: skiesabove
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 364
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regntäcke till shettis?
  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp