Sänkt A-kasseavgift

Gammeln

Trådstartare
Regeringen kommer med den ena sänkningen efter den andra. Nu avslöjar man att ½ milj människor får minst 150kr i sänkt avgift per månad om budgetförslaget går igenom. Lägger man ihop alla sänkningar som finns med i budgetförslaget + nästa års lönehöjningar så lär det ju bli minst 1000kr mer i plånboken :d. Jo ja tackar ja, bara att gratulera folket :bow:. Vad har vi mer för sänkningar att vänta? :up:
 
Sv: Sänkt A-kasseavgift

Och vilka får lönehöjningar på den nivån? inte är det låginkomsttagare direkt.
 
Senast ändrad:
Sv: Sänkt A-kasseavgift

Jo ja tackar ja, bara att gratulera folket :bow:.
Ja, det är ju toppen! :banana: Suveränt att alliansen investerat i sedelpressar, alkemilabb och perpetuum mobile-anläggningar så att de kan skapa resurser från ingenting. Klockrent, fast det vore ju superduperskojigt om de kunde ta bort alla de där dumma kommuniskskatterna helt och hållet, tacka vet jag min alldeles egen valfrihet att spendera min lön på bästa sätt själv! :up:
 
Sv: Sänkt A-kasseavgift

Regeringen kommer med den ena sänkningen efter den andra. Nu avslöjar man att ½ milj människor får minst 150kr i sänkt avgift per månad om budgetförslaget går igenom. Lägger man ihop alla sänkningar som finns med i budgetförslaget + nästa års lönehöjningar så lär det ju bli minst 1000kr mer i plånboken :d. Jo ja tackar ja, bara att gratulera folket :bow:. Vad har vi mer för sänkningar att vänta? :up:

Just A-kasseavgifterna är en återställning till vad de var innan timbro och centern fick chansen att låta arbetsmarknadspolitiken bli ett grupparbete på handelshögskolan.

Men det är bra att de rättar till ett misslyckande.
 
Sv: Sänkt A-kasseavgift

Klockrent, fast det vore ju superduperskojigt om de kunde ta bort alla de där dumma kommuniskskatterna helt och hållet, tacka vet jag min alldeles egen valfrihet att spendera min lön på bästa sätt själv! :up:
Men det är ju det som har pågått sen Alliansen tillträdde och Reinfeldt har ju lovat att forsätta med det om dom vinner valet nästa år. Du kommer att få bestämma ännu mer nästa år hur du vill spendera din lön ;)
 
Sv: Sänkt A-kasseavgift

Öhhh, vem var det som chockhöjde avgiften det första de gjorde när de tillträdde, och vem är det som mjölkat MILJARDER ur akassan till statens budget för att kunna sänka skatten för höginkomsttagare? Jo- den borgliga regeringen :idea:. Och för att säkerställa kassaflödet har de sett till att vi nu har en av Europas sämsta akassor :up:.
 
Sv: Sänkt A-kasseavgift

Öhhh, vem var det som chockhöjde avgiften det första de gjorde när de tillträdde, och vem är det som mjölkat MILJARDER ur akassan till statens budget för att kunna sänka skatten för höginkomsttagare? Jo- den borgliga regeringen :idea:. Och för att säkerställa kassaflödet har de sett till att vi nu har en av Europas sämsta akassor :up:.

så du menar att inte ekonomin har en del med saken att göra

akassa i obegränsad tid är...i längden ohållbart

och när man då inser att a-kassan ska vara en sorts försäkring så är det ju rimligt att högriskgrupperna betalar mer än lågriskgrupperna.

a-kassa är bra men det ska vara självfinansierad, dvs de anslutnas avgifter ska räcka till de arbetslösa medlemmarnas utbetalningar
 
Senast ändrad:
Sv: Sänkt A-kasseavgift

Det är inte rimligt att de som är med i a-kassan ska betala för sin ersättning fullt ut när de som väljer att vara utanför får ungefär samma ersättning utan att betala en krona. A-kassan ligger ibland till och med under socialbidragsnorm. Vill man ha mer än minimum bör man givetvis betala för sig. Höjer man inte a-kassan har den snart ingen funktion.
 
Sv: Sänkt A-kasseavgift

Det är inte rimligt att de som är med i a-kassan ska betala för sin ersättning fullt ut när de som väljer att vara utanför får ungefär samma ersättning utan att betala en krona.
Håller med. Det bästa vore att alla som är med i A-kassan betalar för sig om man sedan vill utnyttja den vid arbetslöshet. Dom som sedan väljer att stå utanför får 0 kr vid arbetslöshet, 0kr i socialbidrag. Å då får man skylla sig själv helt enkelt...
 
Sv: Sänkt A-kasseavgift

vem är det som mjölkat MILJARDER ur akassan till statens budget för att kunna sänka skatten för höginkomsttagare? Jo- den borgliga regeringen
Ge bevis på detta, källa tack och exakt hur många miljarder det är, istället för skitsnack
 
Sv: Sänkt A-kasseavgift

Håller med. Det bästa vore att alla som är med i A-kassan betalar för sig om man sedan vill utnyttja den vid arbetslöshet. Dom som sedan väljer att stå utanför får 0 kr vid arbetslöshet, 0kr i socialbidrag. Å då får man skylla sig själv helt enkelt...

Så du menar att vi ska slakta hela socialförsäkringssystemet, alla som inte kan klara sin försörjning får klara sig bäst de vill.
 
Sv: Sänkt A-kasseavgift

Så du menar att vi ska slakta hela socialförsäkringssystemet, alla som inte kan klara sin försörjning får klara sig bäst de vill.
Jag menar att vill man inte prioritera att vara med i A-kassan när man har ett jobb så får man skylla sig själv sedan.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 146
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Har en fin äldre herre som fyller 11 år i vår. Han har levt med mig de senaste 10 åren och är min absoluta (s)katt. Därmed är jag mycket...
Svar
6
· Visningar
1 736
Senast: mackan
·
S
Hästmänniskan Detta kan bli långt, men jag måste få gnälla av mig lite, förlåt på förhand. Om ni inte orkar läsa allt kan ni skrolla till slutet så...
Svar
13
· Visningar
2 543
Senast: Tinuri
·
Ekonomi & Juridik Flyttade från tidigare stall den 10/7, sista dag för flytt var den 31/7. Stått i detta stall sedan november 07. Ställt upp i ur o skur...
2
Svar
33
· Visningar
4 666
Senast: Niela
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp