Sängstomme med huvudgavel men utan fotgavel

Rosett

Trådstartare
Funderar på att köpa ny säng. Helst med huvudgavel. Måste vara utan fotgavel.
Har en bra madrass så tänkte köpa en stomme med ribbotten, 90x200 cm. Kollat på Malm men den fanns bara i svart och vitt + känns lite kantig. :( Skulle vilja ha en med högre ben pga ett eluttag som är i vägen.
Inte dyr så budgetvariant men bra kvalitet, rejäl.
Har ni några idéer?

Senast ändrad:
Sv: Sängstomme med huvudgavel men utan fotgavel

Malm finns i björk,ek och vitlaserad ek med.
Dock så finns den extrahöga bara i svart.

På IKEAs hemsida finns den bara i svart och vitt, just nu iaf.

Extrahög? Den har jag aldrig hört talas om. :laugh: Vet du hur höga benen är på den?

Jag tänkte köpa den extra höga när jag var på IKEA i helgen. Den har utgått och kommer i en ny version i april. Tydligen ska de skapa lådor som hör till serien så att man kan ha dem under sängen om man vill. mao, vill du ha Malm och inte orkar vänta så skynda till ditt varuhus för att se om de har någon kvar. I Malmö var de slut.

Jag har letat sängramar ganska mycket men inte hittat något jag gillar, förutom malm som är schysst till ett ok pris. Var inne på att bygga en egen, kostar inte mindre men man får det åtminstone som man vill.

Ska du ändå bara köpa stomme så ta en titt på blocket

Vi köpte vår Malm-säng där för 500 kr, ser ut som ny (dock slängde vi madrasserna som följde med)

Jag har brimnes, jättesmidigt med förvaringen i den. Längst ned mot golvet står den som på ben så det finns gott om plats att gömma sladdar osv.

Vi har sängen "Grace" från Mio, i svart, och den är jag helt kär i! Köpte den på rea, och såg nu att de hade rea igen på den vita modellen. Ta ett kik, sedan är allt ju relativt med vad som är budgetalternativ. Jag är iaf väldigt nöjd med vår, stadig och rejäl!

Tack för svaret men den finns inte som enkelsäng... (har inte plats för dubbelsäng).

Liknande trådar

Hemmet Kan börja med att säga att jag bor i Skottland, så eventuella tips om svenska butiker som inte börjar på I och slutar på -kea är tyvärr...
Svar
5
· Visningar
3 803
Senast: Mirtai
·
Hemmet Jag är på jakt efter en sängstomme som ska möta följande kriterier: - Finns till 140 madrass - Har förvaring under sängen med lådor...
Svar
4
· Visningar
2 574
Senast: hvala
·
Hemmet Jag och blivande sambon letar ny säng, hans svackiga (men ack så sköna:love:) 120-bädd sjunger på sista refrängen och får förmodligen...
Svar
2
· Visningar
6 023
Senast: Elinkan
·
Utrustning Tycker alltid det är så svårt att välja storlek på Horsewares täcken, så tänkte att vi kanske kunde lägga ut erfarenheter angående...
Svar
5
· Visningar
9 464
Senast: Niki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix