Sängkappa till bred säng

misan

Trådstartare
Vi har äntligen skaffat en bredare säng, skönt när man ibland är fyra i sängen ;) det blev en 120cm och en 90cm som vi sätter ihop, bäddmadrass har vi beställt en i rätt mått 210x200 och fick tag på det till överkomligt pris.
Men, jag vill ha en sängkappa och hittar ingen tillräckligt bred! Det måste väl finnas fler före oss som haft en bredare säng än 180 cm?! Ska jag verkligen bli tvungen att försöka sy ihop två, jag är inte riktigt vän med symaskiner.. :meh:

Sv: Sängkappa till bred säng

Frågan är du inte kan beställa en online ifrån USA ? Jag har för mig att dom har något som kallas Master king-size. Tror den storleken är på 220 * 200 cm!

Kolla annars in eBay ! :D

Jaså är det det som är King-size?! Har sett nånstans sängkappa i King eller Queen men då stod inga mått så jag blev inte riktigt klok på det.
Tack för tipset! Jättefina kappor, men sådär 1000kr över min budget... hade gärna köpt nåt på typ Jotex, ellos eller så men alla slutar på 180 :(

Vanlig kingsize är 193 x 200 cm. Tydligen ät Grand kingsize 205 x 248 cm, så det funkar ju inte riktigt heller.. :( Kanske går ifall kappan inte är formsydd.

Kan du inte köpa eget tyg och lämnar in till en sömmerska? En vän till mig lämnade in 8 par gardiner för att få dom uppsydda, tror hon betalade 400kr eller nått. :D Fördelen är att du själv kan välja kvalitén på tyget!

Jag har ett par lakan ifrån Ellos och jotex. Tyget är tunt och dom ser ut som en 3 åring sytt på symaskinen. :wtf:

Oj billig sömmerska!! Jag fick en stor mörkläggningsgardin uppsydd på just Jotex, men det var ju i mörkläggningstyg, även om kappan inte behöver va i nån superkvalité vill jag inte att det blir som mina ikea-lakan - helt genomskinliga och sladdriga..
Hmm Long emperor alltså, får forska vidare i detta! Tack igen!!

Long Emperor blir väl fel? För att passa TS säng måste ju den kappan vridas 90 grader och fjärde sidan brukar väl inte vara en "kappsida"? Men den andra, Large Emperor borde funka om man kortar den 5 cm på bredden och 15 cm på längden.

Ja det har du rätt i! Det hade blivit lite snopet med en åt fel håll :) Jag vet inte hur exakta såna kappor brukar va med måtten? Och hur ser de ut ovanpå, alltså är det ett stort tyg som ligger över madrassen?
Funderar lite på en sån här http://www.jotex.se/ellos/sangkappa/378466?N=1z13zlrZ1z13zgk&Nao=5 läste att nån har sytt ihop två, även om jag helst inte vill sy så har jag bara inte råd med en kappa för över 1000kr.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka