Jag har tre barn och har endast sanerat saker när de blivit kräkta på eller om de är nersölade. Är diskmedel giftigt? Det tvättar man ju alla bestick och tallrikar och glas med.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Just nu är han jätte förkyld och har kontakt med läkare varje dygn för att han inte har fått åt sig luft så därför tänkte jag hålla efter lite extra ett tag.
Ja alltså det är ju inte speciellt hälsosamt även om man inte dör av att få i sig lite diskmedelsrester -men jag antar att bestick mm sköljs noga när du diskat dem?Jag har tre barn och har endast sanerat saker när de blivit kräkta på eller om de är nersölade. Är diskmedel giftigt? Det tvättar man ju alla bestick och tallrikar och glas med.
Ja alltså det är ju inte speciellt hälsosamt även om man inte dör av att få i sig lite diskmedelsrester -men jag antar att bestick mm sköljs noga när du diskat dem?
på giftfri förskola så ska vi helst inte använda diskmedel ens att torka av borden med om det går att undvika just för att det är giftigt.
Jag får helt enkelt fortsätta torka med enbart vatten
Ja det kan det säkert va men i dagsläget använder jag bara vatten, det va därför jag fråga om något giftfritt att torka med när det kan behövas.Tänker att det borde vara bättre än decinficering pga miljömärkt? Men jag torkar med vatten sen också.
Näh jag har ju inte super koll tyvärrAh men då har du ju superkoll om du jobbar med sånt. Vatten är ju bra. Linsåpa, hur giftigt är det?
Vi har något specialdiskmedel. https://static.mathem.se/shared/images/products/large/handdisk-500ml-bio-gen-active.jpg den kanske kan vara något att kolla upp?Ja alltså det är ju inte speciellt hälsosamt även om man inte dör av att få i sig lite diskmedelsrester -men jag antar att bestick mm sköljs noga när du diskat dem?
på giftfri förskola så ska vi helst inte använda diskmedel ens att torka av borden med om det går att undvika just för att det är giftigt.
Jag får helt enkelt fortsätta torka med enbart vatten