Sanering av leksaker

Is

Trådstartare
Kanske tråden ligger fel nu men då får admin lägga den rätt.
Hur gör ni rent barnens leksaker. Tänker i förstahand på de leksaker som inte går att diska eller tvätta i tvättmaskin.
Jag hade helst velat göra någon form av giftfri spray med lite bakteriedödande effekt som jag kan ha att torka av typ gåstolen och gunghästen mm - det lillen tuggar MYCKET på.
Har för mig att man kan göra någon blandning av Citron eller liknande?
Alla tips mottages tacksam

Fast gåstolen är ju hälften plast hälften tyg så det är lite opraktiskt att ställa in den i duschen speciellt nu i sjukdomstider när man vill torka av den lite mer frekvent tänker jag.

Da hade jag da och da gjort en ordentlig rengöring i duschen och bara torkat av med en fuktig trasa med vatten däremellan.

• Gilla
Reactions: Is
Torka rent med vanligt diskmedel och trasa. Se sen till att det är torrt och spraya lite med handsprit om du nu måste desinficera. Onödigt i hemmet enligt mig så länge sjukdom inte brutit ut och man behöver stoppa återsmittning.

Torka rent med vanligt diskmedel och trasa. Se sen till att det är torrt och spraya lite med handsprit om du nu måste desinficera. Onödigt i hemmet enligt mig så länge sjukdom inte brutit ut och man behöver stoppa återsmittning.
Just nu är han jätte förkyld och har kontakt med läkare varje dygn för att han inte har fått åt sig luft så därför tänkte jag hålla efter lite extra ett tag.

Tanken har inte ens slagit mig att leksaker skulle behöva göras rent.
Ja alltså han älskar ju sin leka/gåstolsbil och det tuggas, snoras och kräks det på de tillhörande leksakerna (även hunden hjälper nog till där ibland) så känns som någon form av rengöring med jämna mellanrum är nödvändigt :angel:

Mina barns gåstolar kunde man klicka av tygdelen på och tvätta i maskin.
Det tog ett tag innan jag kom på det. det var en trevlig upptäckt :laugh:

Trasa med lite diskmedel är nog det närmsta rengöring jag känt behov av. Undantaget typ tygleksaker hunden dreglat för mycket på eller mindre plastsaker som varit inom räckhåll vid matdags men det är ju lätt att diska. Och nappar som kokas.

Trasa med lite diskmedel är nog det närmsta rengöring jag känt behov av. Undantaget typ tygleksaker hunden dreglat för mycket på eller mindre plastsaker som varit inom räckhåll vid matdags men det är ju lätt att diska. Och nappar som kokas.
Ja men de va ju just det att jag vill undvika diskmedel på saker som jag inte kan skölja av ordentligt och letar därför nå mer giftfritt alternativ

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka