Sandlådetråd för bäbisar...!

Sv: Sandlådetråd för bäbisar...!

Äsch sånt tjafs! I FT-dressyren grusar vi hästarna i munnen i förebyggande syfte o sen tuggar dom så duktigt på bettet då..., i hoppningen har vi småspik i skydden för de lyfter så himla käckt på benen då....o i terrängen spöar vi dom så de små klena ridspöna som tillverkas nu ofta går av...förstår inte att dom inte kan göra rediga ridspön nuförtiden???:confused::confused::devil:

Jag vet också att det ibland fuskas och att hästar ibland får stryk, men vad har det med mitt inlägg att göra?:confused:

Totalt KL

Nu har min bäbis geonomfört sin första fälttävlan !
Hon var så duktig.

Grattis! :banana:

KL
Läste precis på Ridsport om Ian Starks hjärnblödning :cry: och de nämnde Murphy Himself. Attans fin häst! Kom ihåg en sekvens i en av de få FT som visats på tv - OS (?). Hinder över en väg som MH klippte hur enkelt som helst och alla andra hade problem. Jag tror att jag lyckades hitta filmen! http://www.youtube.com/watch?v=2xrxWAasR6U. Kolla cirka 2,45 in i filmen. Någon annan som kommer ihåg det?

Det är från ryttar-VM -90 i Stockholm.
Kommer ihåg hindret väl, var med och risade det.
Det jag minns annars från det hindret var att någon i publiken råkade hitta ett jordgetingbo under tävlingen och det var flera som blev stuckna.

Grattis! :banana:

KL
Läste precis på Ridsport om Ian Starks hjärnblödning :cry: och de nämnde Murphy Himself. Attans fin häst! Kom ihåg en sekvens i en av de få FT som visats på tv - OS (?). Hinder över en väg som MH klippte hur enkelt som helst och alla andra hade problem. Jag tror att jag lyckades hitta filmen! http://www.youtube.com/watch?v=2xrxWAasR6U. Kolla cirka 2,45 in i filmen. Någon annan som kommer ihåg det?

Jag kommer ihåg det för jag har videon från det VM : et. Det skall vara ett galoppsprång emellan där och Murphy tar det på studs :D

En 17 årig rutinerad fälttävlansherre talar om för 5 årig sandlådemedlem vad som väntas komma i framtiden :D

6453_119886581796_620031796_2090670_3745889_n.jpg

Finns inte så mkt att berätta än för han har inte gjort något mer än deltagit i 3 års testet, hoppat ett par clearrounder och tränat (innan han kom till mig). Men han är 5 år och efter Feliciano-Little Q- Racot. Han är snäll och cool på alla vis :) Jag har haft honom hmm i 2 veckor på söndag.

Hurra va spännande!
Förväntar mig rapporter om hans framsteg!

Jätteskoj med nya hästar i sandlådan, den där andra grållen börjar ju bli så proffsig nu så han borde inte få vara med.
Men vi vet ju alla att han har evigt medlemsskap här och allt annat är otänkbart.

Jodå han skall söderut ;):D;)

Uppsala, Örebro och Ryttis :p håll utkik efter rosa luva....

Jag skrev söderut lilla vän!!! ;)

Men till Örebro ska nog vi med så då kanske jag får en skymt av honom då.... men åååh.... rosa borde ju vara förbjudet på Hästarna!!! :D

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Reklamera häst
  • Muskelbristning

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka