Sandlådetråd för bäbisar...!

Sv: Sandlådetråd för bäbisar...!

Det kan jag mycket väl tänka mig...ändå envisas ni med att häcka inne på dressyr...
a048.gif

Och resultatet av det har ju blivit att ni är och häckar inne på ft-forumet :angel:

Och resultatet av det har ju blivit att ni är och häckar inne på ft-forumet :angel:

Ja vad fan ska vi annars göra?:confused: Dressyrforumet är ju så tråkigt att man nästan storknar.
d026.gif

Och blir det lite fart på någon tråd så blir den låst på två röda.

Ha ha ja exakt så är det...denna tråden hade avlivats på tre röda sekunder på dressyrforumet....

Och nu vill jag bara berätta att jag idag äntligen har fått hoppa igen!!!:bump::bump: Och det var så roligt att jag nästan lipade...Grannens dressyrhäst e Prestige fick äntligen ha lite kul...dvs hoppa runt 70 cm två ggr med mig löjligt flinande på ryggen...Den lilla råttan skuttade glatt runt utan några större bekymmer...

Sen sadlade jag ut Svart Sto igen! Och det var så kul så det var inte sant!!!:love: Vi slog på stort o hoppade 80 o 90...naturligtvis dubbelnolla o jag vet inte vem som var lyckligast...hästen eller jag men om hon hade kunnat så hade hon flinat från öra till öra för hon kändes så himla glad där hon seglade över hindren med sina små öron rätt fram!

Men Grå...du måste komma hem nu för jag dör nog annars....

Åh vad kul!! Synd att du bor så långt bort annars hade du fått hoppa Hedwig också. Hon hade nog gillat det.:)
Men jag förstår att du helst av allt vill ha hem din grå prins.:(

Fast det tar jag som en stoooor komplimang av dig!:bow: Jag är ju då en av FÅ utvalda som ens skulle få lov att sitta på Hedwig....:D

Eller så skriver hon så bara för att hon vet att du befinner dig lååångt bort. :o

Ja du hade gärna fått hoppa min pålle också men det är det många som får. Vill se honom med en mindre feg ryttare och se om han även kan lita på andra ryttare för i dag läser han nog f.n mina tankar.
Tvekar jag det minsta så gör han samma sak.

Eller så skriver hon så bara för att hon vet att du befinner dig lååångt bort. :o

hahaha..nä då. De som rider bättre än mig eller ligger på samma nivå o har en mjuk ridstil kan jag tänka mig att släppa upp.

De som rider sämre än mig eller är för hårda får inte rida på Hedwig.:) Om jag skulle göra en missbedömning av någon o tycka att de rider för dåligt eller är onödigt hårda så skulle de få hoppa av ögona böj. Min häst= jag som bestämmer även om personen ifråga skulle blir sur.

Senast ändrad av en moderator:

Kom igen nu Nova :rofl::D:rofl:

Vad svarar du på detta :bow::bow::bow:

Hmm fattar inte exakt hur du tänkte nu? Men svaret måste ju bli att jag naturligtvis rider som en gudinna, därför blir jag erbjuden att rida alla krakar...o din Dotter var naturligtvis scannad in i märgen innan hon fick erbjudandet om Lille Grå!:D:devil:

Hmm fattar inte exakt hur du tänkte nu? Men svaret måste ju bli att jag naturligtvis rider som en gudinna, därför blir jag erbjuden att rida alla krakar...o din Dotter var naturligtvis scannad in i märgen innan hon fick erbjudandet om Lille Grå!:D:devil:

Alltså, typ, Älvan är arvtagare till Gudinnan eller nåt :p

Då borde jag vara typ Zeus eller nåt då ;)

Det där är förlegat. Numera ska inte domarna dra av för tandgnissel eftersom det tydligen även kan vara ett tecken på koncentration.:angel:

Från ridsport nr 14 sid 6, avskrivit eftersom artikeln inte gick att få fram.

Grus i munnen är ett gammalt och obehagligt sätt att få en häst att sluta gnissla tänder. Idag är det dessutom en onödig åtgärd, då dressyrdomare är instruerade att inte automatiskt döma ner tandgnissel-det kan vara ett tecken på koncentration hos hästen och inte alltid ett missnöjesyttrande som det sedan gammalt kategoriserats som.

Äsch sånt tjafs! I FT-dressyren grusar vi hästarna i munnen i förebyggande syfte o sen tuggar dom så duktigt på bettet då..., i hoppningen har vi småspik i skydden för de lyfter så himla käckt på benen då....o i terrängen spöar vi dom så de små klena ridspöna som tillverkas nu ofta går av...förstår inte att dom inte kan göra rediga ridspön nuförtiden???:confused::confused::devil:

Bambukäppar, my dear. DET är rediga grejor :devil:

Förresten, du kan få rida min häst när du vill. Men vill du rida annat än barbacka så är det bara att skaka fram en sadel till min häst.

009.gif
010.gif
015.gif
021.gif
:angel:

Bambukäppar, my dear. DET är rediga grejor :devil:

Förresten, du kan få rida min häst när du vill. Men vill du rida annat än barbacka så är det bara att skaka fram en sadel till min häst.

009.gif
010.gif
015.gif
021.gif
:angel:

Äsch, jag har ju skaffat fram sadlar till dig men du bara dissar dom o låtsas att hästkraken blir sjuk....:devil:

ummm... hur menar du då? :angel:

:rofl:

eller jag menar :cry:

dumma eltrådar :mad:

Hade ju annars tänkt att du kunde få agera kamikazepilot. Jag menar FT-ryttare är ju vana vid det. :devil:

Herregud vad gammalmodigt i dag använder man kofösare med en litet sött batteri för att få till lite mer go i hästen.
:eek:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka