bapro
Trådstartare
Hej. Jag har tidigare skrivit en tråd om att jag letar efter underlag att lägga som toppskikt på min stenmjölsridbana (den är lite för hård nu, när den gjordes förra året var den perfekt, men stenmjöl "sätter sig" ju). Tänkte lägga på ca 5cm. Fick tipset om att man kunde använda sk "Sandlådesand" som både är dammfri och bakbar, (man kan göra bollar av sanden det är väl det som menas med "bakbar"... Nu är denna sand inte jättebillig, men vad tror ni? Dammfri låter ju helt fantastiskt tycker jag ... Annars var idén att använda murarsand+stenmjölsblandning men har hört att murarsand kan bli lite "tungt"... Vanlig 04-sand är ett annat alternativ... Men sandlådesand låter helt klart bäst just nu... Nån som använt detta eller har åsikter om det skulle vara bra eller dåligt så dela gärna med er! =D
Har även kollat upp priser på att lägga protex (ni vet såna klippta filtbitar) blandat med sand som köps häruppe, men det blev ca 100 tusen bara för filten med frakt :S + då 20 000 för sanden :S så jag tror vi skippar det alternativet...
Har även kollat upp priser på att lägga protex (ni vet såna klippta filtbitar) blandat med sand som köps häruppe, men det blev ca 100 tusen bara för filten med frakt :S + då 20 000 för sanden :S så jag tror vi skippar det alternativet...