sandakan på flyingedagarna?

snigelfarmor

Trådstartare
oturligt nog så missade jag detta årets flyingedagar, och förra året när jag var där så hade han en infektion och visades aldrig upp, istället fick man se richfield en gång för mycket...

Läste i ridsport att hans nya ryttare red honom jättebra, och det var en sevärd uppvisning. Någon som kan referera?

Här står vi med en snart tvåårig hingst och har fortfarande faktiskt aldrig sett sandakan riden :)
Bilder???

Sv: sandakan på flyingedagarna?

jag har bara sett sandakan med susanne, men då såg han fin ut tyckte jag! tycker verkligen om den hingsten. dem öppnade "showen" och blev mkt applåder å så men han bara travade på. verkar väldigt trevlig att både rida å när det gäller uppståndelse. :)

Missade tyvärr också Sandakan på Flyingedagarna. Åkte ner tillsammans med dottern för att kolla in honom eftersom min underbara häst är dräktig med Sandakan. Har bara sett honom på film (nätet). Vi åkte ner lite på vinst o förlust eftersom vi inte visste om han skulle visas. Kom in och fick programmet i handen och blev själaglad när jag såg programpunkt 3 " Janssons frestelse"! Förväntan steg givetvis. Döm om min besvikelse när speakern, när det är dags, säger: "Ja, här skulle vi nu fått se den fina hingsten Sandakan men han har tyvärr drabbats av feber och utslag". Hade vi åkt på lördagen hade det inte varit något problem. Men men, det är väl bara att hålla ut tills hingttåget åker ut igen och hoppas på bättre tur då!

Hörde av vänner som var där på lördagen att han hade varit bland det absolut bästa på programmet så det är väl bara att hoppas att valet av hingst blivit rätt bra.

Tack :) kul att höra och det stämmer så väl in på våran snart tvååriga hingst, hur cool som helst inför allt.
Har hört att sandakan uppfört sig dåligt under susanne nämligen, så det hade varit kul att höra någon som sett honom med mattias. Hopppas någon sett honom.

/j

Hingstar är som vilka hästar som helst. Det verkar folk ibland glömma bort. Jag tror aldrig jag träffat en häst som alltid har bra dagar, som alltid svarar perfekt för hjälperna och som alltid känns fräsch. Nej, hästar får precis som vi människor ibland ha dåliga dagar.

Jag upplever Sandakan som en mycket trevlig individ med god ridbarhet och bra temperament, känslig men perfekt häst för en tävlingsryttare med känsla. Det är väl det man avlar på i dressyr, känsligheten? Varför klagar folk när de får en sådan häst? To much maybe? ;)

Vad kul att du har en lovande avkomma efter Sandakan. Sikta mot stjärnorna? :) Lycka till med din avkomma.

när vi va där uppförde han sig exemplariskt, men däremot hade richfeild skit för sig, som susanne skyllde på publiken....

Hoppas din tvååring blir en superdressyrgosse

Liknande trådar

IT & mobiler De senaste 7-8 åren har jag haft en Kindle Paperwhite som har fungerat jättebra och utan problem överlevt de många hundra böckerna jag...
Svar
14
· Visningar
1 287
Senast: Trasten
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 070
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 319
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 268
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Hjälp!
  • Uppdateringstråd 31