Gnapp
Trådstartare
Jag har funderat på något miljövänligare än kattsand till katterna, och när vi var ute och handlade hittade vi en låda med gallergolv, som man använder spånpellets i. Vi köpte, ställde fram, och katterna fnyser. Ena katten går i den, andra katten inte, och det gick något bättre när jag blandade upp pelletsarna med spån även om det litegrann förtar idén med den. Sen har jag ställt fram en låda med enbart spån, som andra katten emellanåt kan tänka sig att gå i. (Här får man förstås byta hela innehållet med jämna mellanrum, även om jag städar regelbundet.)
Finns sandlådan som val så väljer båda den, dock. Just nu har vi spånlådorna framme dagtid, men gamla sandlådan kommer fram på natten, och det märks att de använder den då.
Jag har bytt plats på lådorna (så det varierat vilken låda som är spån och vilken som är sand), jag har testat att sprinkla sand över spånet. Jag är rätt övertygad om att båda vet att det är lådor, men ingen av dem tycker spån egentligen är godkänt.
Ska jag ge upp och återgå till sand, eller kan någon komma med något mer tips?
Finns sandlådan som val så väljer båda den, dock. Just nu har vi spånlådorna framme dagtid, men gamla sandlådan kommer fram på natten, och det märks att de använder den då.
Jag har bytt plats på lådorna (så det varierat vilken låda som är spån och vilken som är sand), jag har testat att sprinkla sand över spånet. Jag är rätt övertygad om att båda vet att det är lådor, men ingen av dem tycker spån egentligen är godkänt.
Ska jag ge upp och återgå till sand, eller kan någon komma med något mer tips?