samsung galaxy s3?

QueenOfDarkness

Trådstartare
Har suktat lite efter denna :d och känner en viss rädsla för storleken :crazy:

Hur har ni löst det när ni är i stall eller när ni rider? :)
Är den helt hopplös att ha med sig?

finns det några smarta "väder- och slitage-skal"? ;):D

Hoppas att tråden ligger rätt bara :)
 
Sv: samsung galaxy s3?

Har ju ingen sån men en HTC med touchskärm som jag var lite lätt överbeskyddande med i början.. så körde både med en ram som var stötdämpande runt och även en liten väska från golla, tror jag, med karbinhake som jag kunde fästa i en hälla på byxorna, både när jag bröta i stallet och när jag red. Tycker det funkat bra:)
 
Sv: samsung galaxy s3?

Jag har en Samsung s2 och när jag är ute och springer så har jag den i denna
th_Armband.jpg


Den borde ju funka att ha i stallet också.
 
Sv: samsung galaxy s3?

Jag med så därför blev det en Samsung Ace istället, något mindre och mer hanterbar i det fallet.
 
Sv: samsung galaxy s3?

Har ingen själv men kan dela med mig av lite info ändå.

- Den är groteskt stor och kan bli väldigt svår att ha med ut på ridturen om man bara har en liten ficka i ridbyxorna att förlita sig på.

+ Det finns väldigt många alternativ till skal/skydd. Allt från en tunn plastfilm till skärmen till ordentliga pansarskal som skyddar för både slag, väta, damm osv
 
Sv: samsung galaxy s3?

Jag har haft den i ett par månader nu... Och jag har löst det som så att jag har min gamla telefon med kontantkort när jag rider och lämnar S3:an i bilen/stallet. Det finns inga hållare stora nog åt telefonen vad jag kan hitta, och även om det funnits skulle det nog bli för klumpigt, den är ju bra mycket större en ex. IPhone.

Annars är det en grym telefon!!!
 
Sv: samsung galaxy s3?

Det var ju faktiskt en idé :idea:

Eller så byter jag bara SIM-kortet till en annan mobil medan jag rider! :idea:

I-Landsproblem "Åhnej! min högteknologiska mobil får inte plats i byxfickan!! :rofl:
 
Sv: samsung galaxy s3?

Jag äääälskar min Samsung Galaxy sIII :love:
Men den är lite på den stora sidan när det gäller att ha den i fickorna får jag erkänna. Jag har löst det som så att jag sytt ett fodral till den som jag fäst i min barbackapadd. (också hemmasydd) Rider bara i padden. Men innan jag lärde mig den läxan hann telefonen åka ur fickan i min huvtröja i full galopp. Har som tur är ett jättebra skydd till den så det hände inget mer än lite skav.

Det ser ut som en filofax typ och knäpps ihop med magnet. Finns plats till pengar och kort också i det skyddet. Så nu behöver jag bara hålla reda på en sak istället för flera. :D
Nåt liknande det här, fast i gammalrosa och som sagt med fickor inuti också för pengar och kort.
148389823_1.jpg

147179739_1.jpg

(bilder lånade från tradera)

Jag hoppas det inte ses som reklam att jag la in bilderna.
 
Senast ändrad:
Sv: samsung galaxy s3?

En kompis till mig har en touchscreen telefon av något slag, hon har sytt en liten påse som hon har runt halsen när hon är i stallet/rider.
 
Sv: samsung galaxy s3?

*kl*

Jag har en liten mobilväska med karbinhake till min Galaxy Xcover. Fäster den i en hälla i ridbyxorna. Funkar kanon.
 
Sv: samsung galaxy s3?

Till dig och MonteRose:

Hoppar inte mobilen runt och studsar till en förb*nnelse om den hänger så löst? :)
 
Sv: samsung galaxy s3?

kl

helst så hade ju jag velat ha mobilen på mig när jag rider.
om pollen får för sig att springa iväg utan mig så vill jag gärna ha en mobil:p

Fördelen är ju att jag sällan rider i ridbyxor= större fickor! :D:banana:
 
Sv: samsung galaxy s3?

Jag äääälskar min Samsung Galaxy sIII :love:
Men den är lite på den stora sidan när det gäller att ha den i fickorna får jag erkänna. Jag har löst det som så att jag sytt ett fodral till den som jag fäst i min barbackapadd. (också hemmasydd) Rider bara i padden. Men innan jag lärde mig den läxan hann telefonen åka ur fickan i min huvtröja i full galopp. Har som tur är ett jättebra skydd till den så det hände inget mer än lite skav.
Va bra att hästen kan ta med sig telefonen när den springer hem.;)

Till TS:
Jag har "bara" en iphone och tycker den är otymplig nog och fattar att med en SIII så blir det ännu värre. Jag har fånen i jackficka eller magväska. Ja, det är fult med magväska, men praktiskt.
 
Sv: samsung galaxy s3?

En kompis till mig har en touchscreen telefon av något slag, hon har sytt en liten påse som hon har runt halsen när hon är i stallet/rider.

Snören runt halsen och stall/ridning är en dålig kombination!

(Huvtröjor är inte heller jättebra)
 
Sv: samsung galaxy s3?

Hon har den alltid innanför tröjan. Frågade nån gång och hon tyckte det funkade bra. Det är heller inget långt snöre så den hänger inte så långt ner..
 
Sv: samsung galaxy s3?

Va bra att hästen kan ta med sig telefonen när den springer hem.;)

Haha ja det förstås. Tant får väl stanna och ringa efter hjälp om jag skulle åka av, får träna henne :P


QueenOfDarkness: Nej, den är faktiskt inte direkt i vägen. Jag var lite orolig för det men det funkar bra, jag är vänsterhänt och gör allt med vänster sida. Så luckan är bakom mitt öra. :) Man kan också vända det bakåt om det är för mycket i vägen.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 168
Senast: mamman
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 063
Senast: Linda_A
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 691
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 414
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp