Fast det är ju helt orimligt att förutsätta att på ett öppet forum formulera sig till högkänsliga personer. "Korrekt" i etisk och faktamässig mening måste rimligen räcka. Annars kommer ju ingen någonsin våga uttala sig, men hänsyn till att det inte går att ta höjd för vem som läser.
En föredrar kortfattat och korrekt, en annan vill ha omskrivningar, utläggningar och smileys. En tredje föredrar teorier istället för fakta. Det går aldrig att tillfredsställa alla så då måste ju nivån korrekt vara tillräcklig?
Var har jag inte respekterat din åsikt, TS?[/QUOT
I kommunikation finns det en sändare och en mottagare. När du är mottagare uppfattar du sändaren som översittare och otrevlig. Jag ser inga intentioner att trycka ner någon här alls. Tydligen ser du det - och jag tror du är rätt ensam om det. Det kan bli ett problem för dig. Kan du se den andra sidan - hur det är att vara vänlig och svara och få höra att man är otrevlig?
Jag är själv känslig, därför gnager sånt här påmig. Förstår att många andra inte är så, de flesta här verkar ha en del skinn på näsan så att säga. Att vara trevlig men samtidig saklig är vad jag tycker är rätt. Kan nog inte hänga här om det är så här folk pratar när man är anonym (lite för barskt för mig).