Sämsta filmen?

"Gubben i stugan" är egentligen genial. Otroligt bra idé!
Men jag klarar inte av att se den trots många försök eftersom jag gillar den i teorin. Men i praktiken.. Nej.
 
Med tanke på de andra trådarna. Vilken är den sämsta filmen ni sett? Det finns ju många, men om ni måste välja ut just en och peka på att just den där tycker ni är sämst, vilken och varför?

Som sagt, det finns många och jag behöver nog fundera lite, kanske se vad ni svarar... Men jag såg Avgrunden i går. Förutom det faktum att jag nog inte sett en enda bra svensk film ännu... så hamnar denna i facket riktigt jädrans dålig.
Hysteriska ungdomar. överdrivna vuxna. Är folk verkligen så i Sverige ens? Den kändes verkligen krystad och överdriven, som en härmning efter en amerikansk katastroffilm av sämre typ. Jag tänker att man ska sikta mot stjärnorna så när man trädtopparna, men här har man siktat mot katastroffilmer från USA, riktigt usla sådana och når inte ens dit känns det som.

Vilken väljer ni?
Twilight. Fruktansvärt.
 
The bridesmaids och The mist. :wtf:
Varför The mist? Den vill jag se igen, vet bara inte var den är. Flera av de som var med i The Walking Dead var med i The mist. Har sett den tidigare, gillade inte ens sak i den, kanske samma som du, men det är länge sedan nu. Det finns en serie med samma namn också.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Varför The mist? Den vill jag se igen, vet bara inte var den är. Flera av de som var med i The Walking Dead var med i The mist. Har sett den tidigare, gillade inte ens sak i den, kanske samma som du, men det är länge sedan nu. Det finns en serie med samma namn också.
Längesen jag såg den nu men känns enbart som den är gjord för att folk ska må dåligt. 🤷🏻‍♀️
 
Längesen jag såg den nu men känns enbart som den är gjord för att folk ska må dåligt. 🤷🏻‍♀️
Jag läste om den för inte så länge sedan där Frank Darabont hävdade att han var lite trött på det där lyckliga som alltid finns i filmer så därför valde han att denna skulle vara så här. På något vis kunde jag hålla med honom, allt behöver ju inte vara som det brukar vara för att vara bra. Men det var verkligen en haktappare när jag såg filmen alltså!
 
Varför The mist? Den vill jag se igen, vet bara inte var den är. Flera av de som var med i The Walking Dead var med i The mist. Har sett den tidigare, gillade inte ens sak i den, kanske samma som du, men det är länge sedan nu. Det finns en serie med samma namn också.
Jag tycker The Mist var en helt okej boktolkning och är glad att de inte fegade ur med slutet. :D
 
Finns en film jag har slutat se efter ca 10-15 minuter. (Eller i detta fall lämnat biosalongen under en förhandsvisning.)
Den svenska filmen Stammisar (2022).

Kanske en bra film i grund och botten men jag stod bara inte ut med att all dialog var på rimm. Då jag ändå var nyfiken på filmen försökte jag hålla ut men blev bara mer och mer störd på allt rimmande, så det gick bara inte. 😅
 
Annars när sharknado var på tapeten, är inte tanken med de filmerna att de ska vara lite b-films kitchiga? :)

Såhär på rak arm en dålig film jag kan komma på så är Sherdil. Såg den då den var ny och har inte haft minsta lust att se den igen.
 
Jag har försökt se olika Harry Potter med sonen när han var liten. Rekordet var nog 15 min innan jag somnade.
Sagan om ringen var plågsamt långtråkig. Likaså Starwars. Jag har mycket svårt för den typen av filmer. Rymd och drakar är verkligen inte min grej. Strunt samma om de är skickligt gjorda eller musiken är pampig.
+1

Sen kanske det inte är världens sämsta filmer rent hantverksmässigt ändå. Men helt blanka i respons för min del.
 
God Is a Bullet är förolämpning till film, och jag blir provocerad bara jag tänker på den!

Förstår inte hur Nikolaj Coster-Waldau kunde tycka att det var värt att förnedra sig i en satanic panic film, som är som hämtad från den "trosbaserade" filmindustrin (dvs. filmer i ffa USA som är gjorda av kristna, för en kristen publik och med övertydliga kristna budskap/moral). Eländet är baserad på en roman från 1999, men det är fan lite sent för satanic panic det också och det håller verkligen inte 2023 då filmen kom ut. Och även om filmen vill vara moralisk, så blir det såklart en ursäkt för äcklig action och våldskapital till huvudkaraktären som ju "bara" hämnas.
 
En film som heter Creep som jag såg på bio i England var nog det kvalitetsmässigt och underhållsmässigt sämsta på en och samma gång! Storyn kortfattat: En kvinna och en man blir instängda i en tunnelbana över en natt. I Tunnelbanan smyger det runt ett creep. En obehaglig person som förmodligen var ett resultat av ett experiment av nåt slag. Hela filmen går ut på att creep försöker döda dem. Könsrollerna är väldigt typiska. Mannen slåss med creep och kvinnan skriker. Istället för att med kofoten (eller vad det nu var hon höll) slå till creep innan han hinner döda mannen så släpper hon den, skriker och springer iväg och mannen dödas av creep.

Million Dollar Baby var riktigt usel! Provocerande dålig story och Clint Eastwood kan nog bara en sak som skådespelare och det är att gå runt och se sur ut.

Den tredje Spidermanfilmen med Toby McGuire lämnade vi bion tidigare för att den var så dålig!
 
Den första film som dök upp (direkt!)upp i huvudet var en vi såg på bio. Jag somnade för första gången, den var så dålig så det gick bara inte att hålla sig vaken. Efter att ha vaknat, somnat osv så valde vi att lämna bion med halva filmen kvar.
Dick Tracy med Warren Beatty.
 

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 064

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp