Sämsholmsritten

lilian

Trådstartare
Det börjar dra ihop sig! Snön sjunker snabbt. Tyvärr har vi haft MYCKET begränsade möjligheter att reka nya vägar i vinter, så ni får stå ut med den bana vi hade 2007. Vi blir jätteglada om ni har synpunkter efter tävlingen. Sista anmälningsdag 6 april och sedan efteranmälan tom 11 april. Allt genom TDB. Det är 8:e året i rad som detta gäng ordnar tävling och det är lika roligt varje år. Tänk att vår sport bara ÄR så trevlig.
Lilian Tanneby
tävlingsledare

Sv: Sämsholmsritten

Jag gjorde min första (och hittills enda) distansritt förra året på Sämsholm! Har en lite förhoppning om att komma i år också men träningsmöjligheterna har verkligen varit urkassa så även om det bara är aktuellt med PP20 vill man ju inte ta sig vatten över huvudet...

Men förra året var verkligen kanonroligt! (Även om hästen chockade mig genom att plötsligt inte gå att bromsa)

Är det samma bana som -07 är det väl okey.
Bara det inte blir den enormt geggiga leråkern och kanten på gärdet som i fjol. Den var lite väl läskigt.

Nej dom läskiga ställena finns inte med. Jag tror faktiskt att banan är rätt bra om nu inget katastofalt händer med vädret. Det som ni kanske kommer att tycka är att det blir omtugg. 8 milen rider två varv på samma slinga och sedan ett varv på en slinga som går i den andra. Vi som bor här tycker kanske att det blir mycket samma, men jag hoppas att ni som är utsocknes ändå får tillräckligt med omväxling.

Hej Lilian! Jag mailade dig nyss, men kan fråga här med... på TDB står det att alla klasser är regionala, stämmer det? Lägre klasser brukar ju ha lokal status. Blir lite dyrt att lösa regional licens i onödan :p

------

Jag tänkte för övrigt rida CR 4 mil, någon mer som ska rida den?

Hej,
Det är bara 8 milen som är regional. Det räcker med lokal licens i de andra klasserna.

Lyfter tråden lite :)

Är det någon som ska rida CR 40km som vill ha sällskap? Är anpassningsbar vad gäller tempo, fixar både fort och långsamt!

Min kompis häst har skadat sig och kan inte åka med.

Hoppas på att kunna rida PP20, det beror på om jag hittar någon som kan köra dit oss eller inte...

Min ridlärare ska rida sämsholm och en utav hästarna ska gå 40km. Hon som rider har en häst vid namn Dellen/Dellinger. Min ridlärare ska rida antingen Cajero eller Aida

Härligt,
Du kan rida ner. Det tar 3 dagar. Jag har ridit upp till din ridlärare för några år sedan. Vi fick sova över där på väg till Norge.
Jag bara skojar förstås, ni är jättevälkomna både du och Christina.

Sådär, då var man anmäld =) Tyvärr en dag för sent då transportfrågan inte löste sig förrän då :(

Nu börjar det dra ihop sig.. =) Imorgon åker vi.. Skönt att tävlingssässongen börjat igen och självklart hoppas vi på bra väder =)

Hej,
Ja vädret verkar lite osäkert på fm, men vi brukar ha tur.
Ja det är skyltat från väg 182. Skulle skyltkillen av någon anledning glömma så åker du in där det står N Säm och så tecknen för badplats etc. Åk förbi badplats och kyrkoruin och sedan kommer gul skylt Sämsholm.
Välkomna!

Nu är jag hem kommen efter en blåsig dag på sämsholmsritten. Jag red 8 milen och blev godkänd kom 3:a men det var bara 2 plac.
Nu vet jag bara vilka som placerade sig i 8 milen.. men hoppas det går ändå.

1: TERESE COMPIER - OKS EUFORIAN
2: SANDRA HENRIKSSON AMBER

Resultat 8-milen:

1. Terese Compier - Kislon Amasai
2. Sandra Henriksson - Amber
3. Jonna Brunnström - Sockertoppen
4. Ulrika Myhr - Exocette
5. Gunilla Carlsson - Hakuna Matata

Uteslutna:
Gry Heidei Vangen - Ra Rashid
Monica Iselin Evang - Pashan Db O´Bajan 1885

En mycket trevlig tävling. Blåsigt som attan i viloområdet men på banan var det lagom mycket vind.

Tack för lite resultat, vad skoj!
Kan tänka mig att det måste ha varit rätt blåsigt!

Liknande trådar

L
Ekonomi & Juridik OBS – KOPIERA INTE NÄR DU SKRIVER SVAR pga LÅNGT INLÄGG – gör en egen sammanställning med TIPS / RÅD – Tack !!!! Förvirringen känns...
2
Svar
24
· Visningar
5 950
Senast: Lyckan i Halland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar