Sämre trots behandling.

Maira

Trådstartare
Hunden fick stronghold mot rävskabb för åtta dagar sen. Trots det så har det blivit sämre. I början var enbart ena öret.angripet.

Nu har hon utslag, krustor och hårlösa fläckar i ljumskarna och på sidan av låren upptäckte jag på morgonen. Hon har kliat sig mycket i natt.

Vad göra? Har smörjat med kortisonsalva.

Sv: Sämre trots behandling.

Jag hade utan tvekan ringt vetten. Har inte den vanliga vetten helgöppet så slå en signal till närmaste jouröppna klinik. Det borde ha minskat efter 8 dygn, absolut inte ökat.

Sv: Sämre trots behandling.

Även jag hade ringt vetten och smörj inte med kortison utan vettens inrådan då kortison kan förvärra när det gäller kvalster av olika slag.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 111
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag har fått jätteproblem med huden på låren. Det svider och blir värre av textilier. Började med att jag fick ont av uniformsbrallorna...
Svar
8
· Visningar
1 454
Senast: MissFideli
·
Hästvård Är rådvill över min ena häst som förra veckan över en natt blev fruktansvärt öm och kokhet på fram- och insidan av ena hasen. Ingen...
Svar
19
· Visningar
1 540
Senast: skuggi
·
Hundhälsa Jag kan ju börja den här tråden med att jag känner mig förföljd av problem med mina djur. :arghh: Valp, nu 22 veckor. Det börjar med... 2
Svar
34
· Visningar
3 645
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka