Samplantera med pelargoner

SpanskaLoppan

Trådstartare
Jag älskar hängpelargoner och har alltid minst en i ampel på balkongen.
Men i år vill jag samplantera med något annat. Men vad?
Balkongen är mycket varm och solig så det måste vara något som tål det.
Det blir vit eller lila hängpelargon och helst vill jag ha något som kontrasterar fint till det, kanske grönt/grågrönt till en lila? Men vad till en vit?
Har provat google men vi var inte vänner denna gång ^^
Tack på förhand för tips och idéer!

Senast ändrad:
Jag älskar lobelia till pelargon och väljer gärna någon i starkt blått, men vit lobelia är också fint. Sedan brukar jag låta det bli en "vad finns i plantshopen"-fråga, då går jag omkring och sätter ihop grupperna i vagnen, på prov.

I "Morden i Midsomer" har de alltid så fantastiska amplar på pubar och hus. Jag blir grön av avundsjuka!

Jag älskar lobelia till pelargon och väljer gärna någon i starkt blått, men vit lobelia är också fint. Sedan brukar jag låta det bli en "vad finns i plantshopen"-fråga, då går jag omkring och sätter ihop grupperna i vagnen, på prov.

I "Morden i Midsomer" har de alltid så fantastiska amplar på pubar och hus. Jag blir grön av avundsjuka!

Tack för tipset om lobelia, den var ju ursöt! Amplar är fantastiskt fint, skulle gärna ha fler men får inte sätta upp fler hållare på fasaden enligt fastighetsskötaren:cautious:
Jag behöver större balkong, eller ännu hellre en egen trädgård:D
Jag kan inte tillräckligt för att kunna gå i affären och plocka ihop sådär spontant. Jag måste kunna kolla upp växterna innan så jag vet vad dom behöver och hur dom vill växa. Men ju fler misstag jag får göra desto bättre går det, har numera hela vardagsrummet fullt av grönska som inte bara överlever utan verkar trivas!:banana:

Liknande trådar

Trädgård & Växter Har sett de superlånga trådarna om rumsväxter men känns lite mastigt att läsa igenom dem för mina väldigt specifika frågor innan jag...
Svar
11
· Visningar
1 815
Senast: Bapelsin
·
Trädgård & Växter Då jag vet att det finns flera trädgårdsintresserade här på Buke, tänkte jag att ni kanske har några tips på hur man räddar Kråkslottets...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 415
Senast: Hyacinth
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 418
Senast: pews1972
·
Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 532
Senast: Tjôta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka