samorost 2

tott

Trådstartare
Hur i hela friden får jag snigeln att somna ???
Jag har pluggat i hålet och jag har pumpat vatten, jag har dinglat på vallmofrökapslarna - men fröna verkar hamna brevid :crazy: Ska man SE att de hamnar i grytan, eller ? ...och HUR gör man för att de verkligen ska hamna där ?

Sen ska man ju vrida på kranen så att snigeln dricker.


HJÄÄÄÄÄLP !!
 
Sv: samorost 2

Det finns små snurrar på väggen som du ska vrida på för att ändra "trattarna" i taket så att fröna trillar i grytan! När snigeln sedan dricker av vattnet med fröna i så somnar han..!
 
Sv: samorost 2

och vad gör jag i rummet där en massa frukter ramlar ner. Man kan ju ta frukterna, men vad händer sen ??
 
Sv: samorost 2

Om det är där det står en gubbe o packar frukterna så ska du ta ficklampan på väggen o gå tillbaka i rummet innan, ta bort vattnet o komma in i "fruktrummet" lixom underifrån... Men det kanske inte är där du menar? Om det är det ska du iaf sen förstöra maskinen så att han måste gå o laga den...
 
Sv: samorost 2

Puh.
Tack, men det var inte där jag menade. Jag hittade en knapp på väggen :smirk: så att jag fick slut på fruktflödet, kunde tömma korgen och åka "bana".
 

Liknande trådar

Hemmet Vi har fått problem med vår diskmaskin och jag känner mig lite okunnig😅 1. För ett tag sedan fick vi felkod för att filtrena behövde...
2
Svar
21
· Visningar
2 143
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 307
Senast: Castellini
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det fortsätter att mala tankar om ensamhet i min skalle till och från. Ibland ramlar jag ner i en liten grop och allt känns eländigt...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Hej! Min medryttarhäst har varit sjuk i 5 dagar nu, och vi vet ej vad det kan vara. dag 1 skakade, var hängig och hade 1 grads feber...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
8 028
Senast: cf234k
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp