Sammetshjälm med skruv

Account

Trådstartare
Tyckte jag såg ett inlägg från någon ridsportbutik på fb att de fått in sammetshjälmar med skruv i nacken, såg ut på bilden som en helt vanlig gammaldags sammetshjälm, men nu hittar jag inte inlägget och minns inte vilken butik det var, och Google som brukar vara så bra har inget svar att ge. Någon här som vet vad det kan vara för hjälm?

Tyckte jag såg ett inlägg från någon ridsportbutik på fb att de fått in sammetshjälmar med skruv i nacken, såg ut på bilden som en helt vanlig gammaldags sammetshjälm, men nu hittar jag inte inlägget och minns inte vilken butik det var, och Google som brukar vara så bra har inget svar att ge. Någon här som vet vad det kan vara för hjälm?
Kan det ha varit Horze? De har iaf en sådan.

Nej, ser ut som en helt vanlig gammaldags sammetshjälm

Nejdå, den har en skruv i nacken för att ändra storleken. Om du läser i texten så ser du att den är ställbar. Du ser det även på bilden som visar den bakifrån.
Men det är kanske inte sådan du menar.

Nejdå, den har en skruv i nacken för att ändra storleken. Om du läser i texten så ser du att den är ställbar. Du ser det även på bilden som visar den bakifrån.
Men det är kanske inte sådan du menar.

Menar att hela utseendet på Höökshjälmen i länken är fel, hjälmen jag tror mig ha sett såg ut att vara helt utan krusiduller, men hade skruv i nacken

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
479
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
1 010
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: igbest
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 093
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar