Sammet och hundhår

Singoalla

Trådstartare
Jag tänkte köpa en ny soffa och har siktet på en i sammet. Men hur är sammet egentligen med hundhår, och damm?

I dagsläget har jag en vit i bomull, och det fungerar utmärkt trots röd pinscher. Han fäller inte så överdrivet mycket. Men tänker att just sammet kanske drar till sig hans små korta hår lite mer? Det blir nog en smaragdgrön. Vad tror ni, upplagt för frustrerat dammsugande varje dag? Eller okej?
 
Jag tänkte köpa en ny soffa och har siktet på en i sammet. Men hur är sammet egentligen med hundhår, och damm?

Mina föräldrar har en gammal soffgrupp i sammet och när deras bondkatt levde så älskade hon att ligga i en av fotöljerna, den var alltid full av katthår. Tyget blev en riktig hårmagnet. Jag skulle överväga ett annat tyg om jag var du :)


I dagsläget har jag en vit i bomull, och det fungerar utmärkt trots röd pinscher. Han fäller inte så överdrivet mycket. Men tänker att just sammet kanske drar till sig hans små korta hår lite mer? Det blir nog en smaragdgrön. Vad tror ni, upplagt för frustrerat dammsugande varje dag? Eller okej?
 
Min (gröna!) sammetsfåtölj är den mest lättstädade möbeln jag har i mitt hem. Enkel att avhåra helt antingen med möbelmunstycket till dammsugaren eller med en gummihandske.

Håret kilar inte alls fast sig på samma sätt som i soffan med cortina-tyg.
 
Det drar åt sig en hel del men är lätt att städa med tex fuktig trasa.
Min (gröna!) sammetsfåtölj är den mest lättstädade möbeln jag har i mitt hem. Enkel att avhåra helt antingen med möbelmunstycket till dammsugaren eller med en gummihandske.

Håret kilar inte alls fast sig på samma sätt som i soffan med cortina-tyg.
Jag tycker också att de är lätta att rengöra, håren ligger liksom ovanpå och är bara att dra av. Hela möbeln blir som en jättestor klädborste, bara att strycka i hårriktningen så glider håren med av. :). Katterna älskade min soffa :).

Tjoho, sammet blir det! :love: Siktar också på grön!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 332
Senast: AlmostEasy
·
Övr. Katt Denna artikel publicerades för en tid sedan i Sveraks medlemstidning "Våra katter" Jag tycker den är så klockren och träffande...
Svar
8
· Visningar
1 594
Senast: Tviggy1081
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Glasögon
  • Parfym
  • Huslån vilken bank?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp