Sammandragningar i v. 21-22?

Sv: Sammandragningar i v. 21-22?

ZODY! Vad är du?
Behöver en uppdatering för att inte oroa hjäl mig!
Hoppas allt gick bra!

Nu är vi hemma igen, dock har inte all tid spenderats på kvinnokliniken som tur är!

Summering av dagen; Räkan mår bra och allt är som det ska! Livmodertappen var opåverkad och ingen orsak till sammandragningarna kunde hittas. Ingen UVI som spökar alltså. Läkaren var oerhört sympatisk och trevlig, kände verkligen att han tog vår oro på allvar. Han sa att om jag ville stanna kvar och bli inlagd så fanns det en plats åt mig, men eftersom allt var bra just nu valde vi att åka hem - dock med löfte om att så fort det sätter igång igen, gör ont eller liknande så ska vi ringa och åka in.

Förmodligen så är det stress som sätter igång allt, har haft det rätt tufft på jobbet den senaste tiden - väldigt tungt både fysiskt och psykiskt. Så nu är det vila som gäller, har pratat med min chef om morgondagen och ska även se till att vara hemma under fredagen. Nästa onsdag har vi vanligt BM-besök, så om jag fortfarande tycker att sammandragningarna kommer ofta så får vi nog diskutera ev. sjukskrivning eller liknande med henne då.

Både sambon och jag är rätt slutkörda nu både fysiskt och psykiskt, men vi mår efter omständigheterna bra i alla fall. Positivt med besöket var ju i alla fall att sambon fick se Räkan på UL för första gången, alltid något. ;)

Som för mig då, jag får inte utsättas för stress för då blir sammandragningarna värre, så jag är sjukskriven graviditeten ut! (eller till v.36 för sen är det okey för bebis att komma för tidigt)

Kul att sambon fick en liten tjuvtitt oxå :D

Vad skönt att bebisen inte var på väg ut eller nåt! Du får se till att ta det lugnt i fortsättningen så du slipper ha sammandragningar!

Med första barnet hade jag massor av SD. Sista månaden kunde jag i princip inte gå. Nu har det börjat redan i vecka 9. En del tror inte att det kan

Jag hade massor SD med första barnet. Sista månaden kunde jag i princip inte gå. Nu har jag haft SD sen vecka 9-10. Omöjligt säger vissa, men efter 5 månader med SD med första barnet vet jag hur det känns... Tro mig. Min BM började prata om att det var risk för tidig förlossning med mycket SD. Men första barnet kom på 40+0 så jag är inte orolig.

Det var en oerhörd lättnad att få veta att inte förlossningen var på gång och att Räkan mådde bra, men samtidigt så finns ju oron fortfarande där. Varför har jag så mycket sammandragningar liksom? :( Jag tycker att jag tar de lugnt, jag känner mig inte ovanligt stressad - men ändå så fortsätter de komma. 3 hittills på 45 minuter, förhoppningsvis lugnar det ner sig under dagen.

Brandgul; Grattis till tillskottet! :) Skönt att höra att bara för att man har mycket sammandragningar redan tidigt så innebär det inte automatiskt ett litet prematurbarn.

Hej!
Jag fick mina sammandragningar i v 16, de ökade till v 19 och i v24 hade jag mååååånga. Dock gjorde de inte ont, men gud så orolig jag var. Jag kunde inte vända mig i sängen på nätterna utan att få rejält kraftiga sammandragningar. Jag fick byta arbetsuppgifter, blev sjukskriven ett par dar först men ville inte gå hemma, och fick order om att kontakta förlossningen vid minsta förändring.

Ett tag i v32 (?) gjorde de så ont att jag ringde förlossningen, fick komma till spec.mödravård, men allt var ok (trots SD var femte minut ungefär). Dock blev jag uppmanad att sluta med järntabletter eftersom jag var dålig i magen (inte trög, snarare tvärtom). Så fort magen stabiliserats så slutade sammandragningarna att göra ont, så efter 1½ veckas sjukskrivning var jag på jobbet igen.

Nu är jag i v 39+6 och ungen fullkomligt vägrar att komma ut. Den vill inte fixera sig och det trycker inte på något värre. Så nog kan man ha mkt sammandragningar utan att det slutar illa, men jag känner med dig och din oro - för jag har själv varit där.

Lycka till och se till att inte stressa - stressen påverkar helt klart!

Alltså jag blir snart tokig - sammandragningarna ger ju inte med sig vad jag än gör! Jag försöker vila i sängen, sitta vid datorn, vanka av och an i lägenheten och ingenting hjälper!!!! :cry:
Känner mig helt desperat, så jag ringde Västerås igen för rådgivning. Vill inte åka in igen eller bli inlagd, utan bara få lite råd på vägen till vad jag kan göra för att lugna ner det lite och framför allt mig själv.
Tack och lov är jag sjukskriven resten av den här veckan och ska prova på att jobba en em-tur på tisdag...

Har du badkar? Försöka bada och slappna av. Se till att dricka och kissa ordentligt. Jag kan få mer SD när kissblåsan krånglar. Jag har svårt att tömma den ordentligt ibland.

Tyvärr har vi inte badkar, men jag kom precis ut från en varm dusch och det var ljuvligt. Känns nästan som vanligt i magen just nu. :love: Tycker jag dricker mycket och sköter blåsan, men ka nog se till att vara lite extra noga där.

Pratade med V-ås nu efter lunch iaf, egentligen ville hon ha in mig igen för koll men vi enades om att så länge det håller sig på den här nivån och inte gör ont så kan jag stanna hemma. Måste dock höra av mig om det blir värre, vilket vi såklart hoppas att vi slipper.
Hon rekommenderade varma bad/duschar, vetekudden och vila, inga långpromenader alltså. Som om jag är sugen på det nu.. :angel: Kunde även testa med Alvedon för att bryta det hela om det inte ger sig självmant.

Nu håller vi tummarna för att det fortsätter lugna ner sig under kvällen och att morgondagen också är lugn. :bump:

Jag vet, skicka hit sammandragningarna!! :bump:

Tycker det var den bästa idén hittills, här är de hjärtligt välkomna! Jag har bara fyra i timmen och de gör inte ens ont...

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 736
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 338
Senast: QueenLilith
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 055
Kropp & Själ Hej någon som vet hur man klarar att sluta med zolpidem? Jag har ätit denna tablett 10 mg varje dag i ca 3 veckor, först ca 2 veckor...
Svar
9
· Visningar
1 772
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka