Sv: Sammandragningar i v. 21-22?
Hej!
Jag fick mina sammandragningar i v 16, de ökade till v 19 och i v24 hade jag mååååånga. Dock gjorde de inte ont, men gud så orolig jag var. Jag kunde inte vända mig i sängen på nätterna utan att få rejält kraftiga sammandragningar. Jag fick byta arbetsuppgifter, blev sjukskriven ett par dar först men ville inte gå hemma, och fick order om att kontakta förlossningen vid minsta förändring.
Ett tag i v32 (?) gjorde de så ont att jag ringde förlossningen, fick komma till spec.mödravård, men allt var ok (trots SD var femte minut ungefär). Dock blev jag uppmanad att sluta med järntabletter eftersom jag var dålig i magen (inte trög, snarare tvärtom). Så fort magen stabiliserats så slutade sammandragningarna att göra ont, så efter 1½ veckas sjukskrivning var jag på jobbet igen.
Nu är jag i v 39+6 och ungen fullkomligt vägrar att komma ut. Den vill inte fixera sig och det trycker inte på något värre. Så nog kan man ha mkt sammandragningar utan att det slutar illa, men jag känner med dig och din oro - för jag har själv varit där.
Lycka till och se till att inte stressa - stressen påverkar helt klart!