Samma utrustning hemma som på tävling?

Seabaz

Trådstartare
Tänker framförallt på sadlar då.. Hur många har samma sadel och tränar/rider i skogen med hemma som på tävling?

Jag äger bara en wsadel och har inte råd med inköp av en till....

Träns har jag varierande och även sadelpaddar.
Sedan varierar jag iofs också med engelsk utrustning och barbacka/voltigegjord....

Sv: Samma utrustning hemma som på tävling?

Har en sadel per häst som får duga till både tävling och skog! Byter huvudlag och pad/filt istället för att vi ska se tjusigare ut!

Den dagen jag klättrar upp i B och A klass (siktar ditåt, iallafall:D ) kommer jag också att satsa på en ren tävlingssadel...tills dess duger min träningssadel.

Jag kommer ha det, kommer bara tävla jättelågt om det blir nån tävling öht. Har inte råd med fler än en westernsadel.
Byta padd i stället :)

Om jag börjar tävla... jag skriver om..... så får hemma sadeln duga.
Hel och ren utrustning räcker relativt lång upp i klasserna om jag förstått det hela rätt. Det är väl först i toppklasserna som en eventuell showutrustning kan fälla avgörandet i en klass....

Jag har samma utrustning hemma och tävling bara byter pad.
Har en ny jätte skön reiningsadel crates och den använder jag jämt. givetvis får man ju vara rädd om den de kostar ju nästan 20 000kr ny.

Jag har samma sadel som hemma. Köpte en show/arberssadel iochmed att han växer. Inge kul att köpa en showsadel som hästen vuxit ur efter två år :P
Dock har jag lagt ner lite mer pengar på ett showhuvudlag med putsat silver och massa swarowski:love:
2045-ICE.gif

Senast ändrad:

Jag har olika sadlar. En Circle Y som jag rider i hemma och en Continental som jag har när jag tävlar och tränar på banan.
Jag valde att ha en annan sadel vid "hemmaridning" då jag inte alltid rider på stigen, galopperar i lera eller får för mig att rida i dammen och vill då inte behöva tänka på att hålla sadeln repfri och ren. Den sadeln jag tävlar i använder jag även när jag rider på banan för att bli van vid även den sadeln. Sen har jag ju två hästar som om man får för sig att rida bägge på en gång (de är ju i och för sig väääldigt sällan jag får med mig min man ut på en tur) så har jag en sadel till varje häst.

jag har bara en sadel.. den hade ganska mkt repor innan jag köpte den så det gör inget om det blir några till :angel: jag tävlar ändå på så låg nivå än så länge. dock försöker jag att inte rida ut i regn/vada i vatten med den men det har hänt :angel:

jag har också bara en sadel som får så lov att användas på både träning, tävling och uteritter. även tränset och padden är samma på träning och tävling, fast jag har en tävlingsfilt över padden på tävling så klart, och så åker ju mina tävlingskläder på också. och för att inte glöma de vita lindorna på hästen :love:

Har också bara en sadel. Har däremot en förmåga att samla på mig paddar och filtar som jag nästan aldrig använder.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 215
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 558
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 199
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka