Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag blev rekommenderad av vet att använda cydectin var 3dje månad.
I bland har det blivit var 4de månad.
Jag har gjort så i 4 år nu.
Tydligen blir dom inte resistenta mot det !?
Hej från hambo
Varför tar du inte träckprov då? Annars vet du ju inte vad du behöver avmaska mot och om du ens behöver avmaska![]()
Om man tar träckprov, hur ofta ska man göra det och vad kostar det per häst. Vart får man tag på påsar och vart skickar man det?
Jag kan plocka fram källan när jag får tid (jobbar lördag, borde INTE sitta härVar har du får den infon om att dom blir lättare resistenta mot cydectin
Jag har funderat mycket ang detta och är mycket öppen för ändringar om jag vet att det är direkt fel jag gör .
En annan fråga ang detta!
Bandmasken då, som "nuddas" när man använder tex pyrantel, borde inte de bli resistensa ofta då? För det är ju inte så ofta någon ger dubbel dos! Frågar ofta nya hyresgäster om det har koll på avmaskning/träck-/blodprov och det är sällan någon som har koll på bandmasken.
Träckprov: Hörde av vet att ett träckprov inte säger allt, ger inte utslag i alla stadier av parasitens liv. Ett "negativt" träckprov säger alltså inte att hästen är fri från parasiten