Samma brännmärkning?.

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare tya
  • Startdatum Startdatum
T

tya

Har oldenbUrgare och oldenbOrgare samma brännmärkning?.

//tya//

Sv: Samma brännmärkning?.

Om inte jag minns fel är Oldenborgare det Danska Sällskapet och Oldenburgare det Tyska. Symbolerna är snarlika. Det är ett O med en krona ovanpå. Mitt på kronan är det en "boll" på det Tyska men inte på det Danska.

Om inte jag minns fel är Oldenborgare det Danska Sällskapet och Oldenburgare det Tyska. Symbolerna är snarlika. Det är ett O med en krona ovanpå. Mitt på kronan är det en "boll" på det Tyska men inte på det Danska.

Tack för svaret,måste kika noga på min häst,jag är lite osäker på om jag har en oldenborgare eller en oldenburgare :confused:.Tror hon har en krona med en "boll" ovanpå,men är enl pass danskreg,återstår att se.

Min häst har en boll med en krona ovanpå,då är hon alltså oldenborgare och ingen oldenburgare?.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 425
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 081
Senast: Piaff
·
Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg...
Svar
17
· Visningar
997
Senast: Freazer
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 023
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka