Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tänkte precis svara på den här tråden med "valpis tyr sig till den som orkar klia mest".bara de kliar på rätt ställe.
Min 1 åring som tyr sig till mig,håller koll på mig samt lyssnar på mig i de flesta situationer(ibland väldigt trotsig),men som vill busa med min sambo samt har mer respekt när han säger till(även om hon kan trotsa där också).Trotsar hon honom en gång så lyder hon sen,medan hon kan trotsa mig om jag säger till henne att ligga två ggr.Sen spänner jag ögonen i henne och låter argare på rösten,då lyder hon..
Så öva på ledarskapsövningar.
Är det flockledaren eller inte hunden tyr sig till? Min hund hänger alltid efter mig, det är mig han lyssnar på. Är det då mig han ser som flockledare?
Upplever du att din hund "trotsar" dig, så skulle jag öka på mitt ledarskapstänk. En hund som blir fysiskt könsmogen, det du kallar trots, kan ifrågasätta. Om man bums gör upp just när den gör det, blir det absolut mindre problem senare. Eller inga problem alls.
Att den också "trotsar" din sambo tycker jag är ytterligare ett tecken på att ledarskapfrågan inte är helt klarlagd i familjen.
Så öva på ledarskapsövningar.