S

spindel_17

vad tycker ni om steptocillinsalva?????
vad är den bra till?????

Sv: salva!!!!

Den är underbar! :) Använder den mest till mig själv, på sår. Även på hästarnas sår också såklart men jag har en större benägenhet att få infekterade sår än dom.

Tycker också att det är en fantastisk salva. Har använt den själv, till häst och till hundarnas infekterade sår. Har alltid funkat!

Jag hade den till min get som hade juverinflammation samt en häst med mugg. Funkar alldeles utmärkt.

Suverän salva som håller inflammationer borta ur sår mkt effektivt, funkar även suveränt till mugg samt till streptotrichos (regnskållor)
DOCK tänk på att det är 14 dagars karens till tävling på den tyvärr då den innehåller antibiotika.

Tänk på att det är antibiotikasalva och ska bara användas om det verkligen behövs. Om alla använder antibiotika och pencillin utan att det behövs så byggs det upp resistens och i framtiden fungerar inte dagens pencillin och antibiotika mer.

Jag är ingen veterinär så rätta mig gärna om jag har fel men min veterinär avårdde mig från att använda det i tid och otid.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
925
Senast: Fiorano
·
Hästvård Alla tips mot kliande hud på häst mottages tacksamt. Salvor, fodertillskott, tvätt etc. Ska till hööks över helgen märkte att där finns...
Svar
15
· Visningar
757
Senast: Vinur
·
Hästvård Nån som vet nån bra salva att smörja en hästs spenar och området runt då hon kliar sig mycket där? Hon har svullet juver alltid haft och...
Svar
9
· Visningar
995
Senast: jemeni
·
Hästvård Min häst fick svår mugg som tog nästan 8 månader att läka ut helt (flertalet antibiotikabehandlingar invärtes och utvärtes). Detta...
Svar
0
· Visningar
593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka