saltvattensakvarium????

R

Rallebralle

Är det någon som har erfarenhet här av dessa?
Jag har läst och läst och läst och läst......kollat på varenda sida på internet...men jag skulle vilja ha lite mer "personlig" info.

Desutom undrar jag hur fasiken får man tag på en sjöhäst,eller fler? :smirk:

Jag har ett saltvattensakvarium så fråga gärna om det är något. På www.saltvattensguiden.se kan du hitta en massa info och där finns även ett forum där du kan ställa frågor direkt till de som håller på med det.

Sjöhästar finns i vissa affärer och de flesta kan även beställa in om du frågar. Sjöhästar behöver lite mindre vattencirkulation men det är fortfarande betydligt mer än för sötvatten. Eb bra rekomendation är att du börjar med ett akvarium som är minst 150 liter för annars kan det bli svårt att få en bra balans i ditt akvarium, själv har jag ett på 160 liter.

Lycka till!

Tack men där har jag varit runt och snurrat i omgångar. :D

Jag har ett på 200 liter och ett på 70,det lilla ska jag ha som tank....reningsverk eller vad det nu hette.

Har du koraller i ditt?
Har du bild?
Hur är det med de gula kirurgfiskarna....vet du vilka jag menar,kan man ha fler än en så´n i ett akvarium? vilka fiskar går ihop med andra osv........
Tusen frågor jag vet. :D
Jag är så sugen på ett saltvattensakvarium,så vackert ju.

Liknande trådar

Småbarn Kan det bli så? Sonens kindtänder började bryta igenom i april. En utav dem ser ut att vara helt igenom, de övriga tre tycker jag ser...
Svar
2
· Visningar
748
Senast: trazel
·
Kropp & Själ Jag vänder mig till Bukefalos, då det är det största forum/grupp jag känner till, där en majoritet är kvinnor och många dessutom aktiva...
Svar
12
· Visningar
1 342
Senast: Ajda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 143
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 443
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar