Vita_N_6520

Trådstartare
om man vill ge hästen salt i fodret, vad är det för salt man ska ge den då? O hur mycket ska man ungefär ge en Dponny som går lagom hårt?
Hon äter nämligen upp saltstenen direkt om man har en sån :crazy:

har samma problem som dej.. min dam knaprar i sej saltstenen å sen så kan hon stå å slicka i över en timme å doppar mulen i hinken å så upp på saltstenen igen..

ja ska börja ge salt i maten å har blive rekomenderad 30 g /dag...

ska väga hemma hade ja tänkt så då vet man hur mycket de är i andra mått mätta

Varför jodfritt salt? Ge mig en utkning med hur mycket jod hästen behöver, hur mycket är maxdosen o hur mycket ger det jodtillsatta saltet. Så får vi se var du hamnar.
PL

Personligen så ger jag jodfritt salt då min häst också äter ishavsalger, vilka ju innehåller mycket jod (om jag inte har helt fel? :))

Mvh Huntress :)

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 233
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
30
· Visningar
2 474
Senast: Shixle
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
761
Senast: Oknytt
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 039
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar