Salt till unghäst!

Sv: Salt till unghäst!

Saltsten bör finnas på betet där ston och föl vistas, man får ha lite koll bara så att fölen inte står och slickar maniskt på saltstenen för då kan dom få diarre. Men jag tycker att redan vid avvänjning så skall saltsten finnas i fölets box eller på lösdriften.

Sv: Salt till unghäst!

Håller med! Har alltid haft saltstenar hos alla hästar och det har inte varit några problem då dom lärt sig av de vuxna hur man gör...har aldrig haft någon häst som varit manisk på saltsten...

Liknande trådar

Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
2 000
Senast: Efwa
·
Foder & Strö SAMMANSÄTTNING Kornflingor, snittad lucern, snittat varmluftstorkat alphö, äppelmäsk, majsflingor, äppelsirap, vetekli, majsgroddar...
Svar
16
· Visningar
1 199
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
570
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
681
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Hjälp!