salt och mineraler

J

jahaja77

Vad ger ni era hästar förutom grovfoder och havre, korn m.m. Jag syftar på te.x mineraler, b-vitamin, olja m.m?
Ger ni extra salt förutom saltsten?

Min häst slickar inte så mycket på saltstenen, så jag överväger att börja ge honom salt i maten, vad för salt ska man använda då?

Vilka mineraler använder ni? alltså för märke på förpackningen......

Sv: salt och mineraler

Salt utan jod ska du använda.
Finns i 10 kg(tror jag det är?)på Granngården för ca 70.-, den brukar jag använda, räcker läääänge.

Då min ena häst tränas & svettas mkt får hon extra tillskott av salt, ej annars och dom andra hästarna får inte.

Sv: salt och mineraler

ja har lärt mig att ska man ge dom salt lös, ska dom ha 2 teskedar utan jod i 3 dar sen fjärde dan med jod.

Liknande trådar

Foder & Strö Är det någon som testat Trikem Vitamins? Jag sitter här och pusslar lite med Bs foderstat inför hösten och kommer behöva byta bort...
Svar
18
· Visningar
1 701
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Såhär års överöses man av artiklar, reklam från fodertillverkare mm på temat att ta in hästarna från betet och "stalla in". För mig är...
2
Svar
34
· Visningar
4 256
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Min häst rör inte sin saltsten, men svettas heller aldrig. Svettas lite vid ridning på sommaren när det är som allra varmast men är inte...
Svar
15
· Visningar
1 499
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Har nyligen köpt en häst och blivit lite förvirrad kring allt dehär med tillskott. Just nu går han på sommarbete och äter enbart gräs...
Svar
7
· Visningar
1 069
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V