Min häst vill gärna inte äta saltet han får i kraften när han går på bete.. Har ni några bra tips att lura i det? Ger vanlig ren salt i dagsläget. Men jag vägrar ge Himalaya.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min häst äter inte heller upp sitt kraftfoder om jag lägger i den mängd salt som krävs när han svettats så jag blandar det med vatten och sprutar in det i munnen. Inte super poppis men vad gör man annars. Funderar på om elektrolyter är lättare att få i honom men det känns samtidigt onödigt dyrt..Min häst vill gärna inte äta saltet han får i kraften när han går på bete.. Har ni några bra tips att lura i det? Ger vanlig ren salt i dagsläget. Men jag vägrar ge Himalaya.
Fukta maten så det inte går att sorteraMin häst vill gärna inte äta saltet han får i kraften när han går på bete.. Har ni några bra tips att lura i det? Ger vanlig ren salt i dagsläget. Men jag vägrar ge Himalaya.
Salt måste vänjas in och vissa typer av kraftfoder krockar totalt med salt. Smaka själv så märker du vilka. Jag löser upp salt och övriga mineraler i vatten. Rör och låter det stå några timmar så att det löser sig helt och sedan häller jag det över betfor.Min häst vill gärna inte äta saltet han får i kraften när han går på bete.. Har ni några bra tips att lura i det? Ger vanlig ren salt i dagsläget. Men jag vägrar ge Himalaya.
Det är ju smart! Tack!Min häst äter inte heller upp sitt kraftfoder om jag lägger i den mängd salt som krävs när han svettats så jag blandar det med vatten och sprutar in det i munnen. Inte super poppis men vad gör man annars. Funderar på om elektrolyter är lättare att få i honom men det känns samtidigt onödigt dyrt..
Då väljer han hellre att inte äta nån kraft..Fukta maten så det inte går att sortera
Jag blandar vanligtvis hans müsli med salt och olja så det ska klubba ihop. När han står på box funkar det då han kan stå länge och äta det, men på sommaren vill han hellre slippa. Men ska testa att göra en saltblandning och spruta in det i ställetSalt måste vänjas in och vissa typer av kraftfoder krockar totalt med salt. Smaka själv så märker du vilka. Jag löser upp salt och övriga mineraler i vatten. Rör och låter det stå några timmar så att det löser sig helt och sedan häller jag det över betfor.
Himalayasalt ska man definitivt inte ge till någon levande individ. Det har samma renhet som vägsalt och är inte föda.
Då väljer han hellre att inte äta nån kraft..
Min är också galet kräsen med det mesta. Fnyser bara åt saltstenar, men konstigt nog äter han saltet om det är i kraftfodret. Skönt!Så gör min ena också. Får inte i honom salt i kraftfodret, helt hopplös. Otroligt kräsen så jag kan inte mata honom med vad som helst heller. Skitjobbig är han
Saltstenen går bra tack och lov. Men inte en sån där himalayasaltsten som så många verkar gilla. Den vill ingen av mina ha Det ska vara vanlig vit modell stor tydligen haha.Min är också galet kräsen med det mesta. Fnyser bara åt saltstenar, men konstigt nog äter han saltet om det är i kraftfodret. Skönt!
Samma här! Vill egentligen inte ge honom müsli men det är det enda Herr Kräsen äter..Så gör min ena också. Får inte i honom salt i kraftfodret, helt hopplös. Otroligt kräsen så jag kan inte mata honom med vad som helst heller. Skitjobbig är han
Samma här! Vill egentligen inte ge honom müsli men det är det enda Herr Kräsen äter..
Tillsätter alla här salt i fodret till sina hästar?
Jag kan förstår hästar i hård träning som svettas mycket, men min pensionär som går och njuter på sommarbetet får varken kraftfoder eller extra salt (däremot saltsten i hagen), aldrig hört att man behöver ge hästar salt i fodret utom vid hård träning :/