M

Manatee

Skall byta och börja ge det till min pålle.
Nån som har använt det?
För o nackdelar.
Har pratat med några i stallet jag jobbar o dem tyckte det var bra,
men kan alltid vara bra och höra andra åsikter. =)

Tack på förhand.

/manatee

Sv: Salsa

Övertog en blandning av Krafft Grund och Salsa av en stallkompis som haft en häst som blev superpigg av detta. Efter att ha fodrat ett tag har min nu också fullständigt ballat ur. Nervös och superspeedad efter att ha varit som en filbunke nu i över ett års tid. Finns säkert hästar som tål det men jag rekommenderar en viss försiktighet eftersom två av två jag känner till reagerat på samma sätt. Annars har hästen musklat bra och ser jättefin ut. Nu är det över till kornkross och lucern igen.

Okej.. mindre lyckat där alltså..
Vilken av "salsorna" hade du? finns väl en bas, en havrefri,en stallmix och så nån hot mix tror jag det var.

vi har provat det under ett och ett halvt år men har nu bytt igen. Det var mycket bra kvalitet i början men den försämrades under hösten. Vi har ett stall blandat med galopp och travhästar och har användt både bas och hot. Det jag har att invända på med fodret är att det innehåller mycket skal och blir därmed lite "torrt" på innehåll. Vi har nu gått över till ett mycket likt foder men med ett till synes bättre och innehåll.

hej jag undrar vilket foder du bytt till som var ganska likt salsafodret?
MVH Lordsimson

Vi ger bas mix tillsammans med Complett till våra galoppörer. Hästarna äter det gärna och de är ganska kräsna:angel:

Jag använder salsafoder. Jag har salsa hot till en ponny som behöver mer energi och pigghet och salsa havrefri till två ponnysar som är heta och som reagerar mycket på havre. Med den havrefria kan jag själv lägga till lite havre då det behövs.

Hästarna älskar salsan, även de kräsna.

jag ger salsafoder basmix till min häst & det fungerar jätte bra. fördelarna är att hästen älskar :love: att äta det, det är i müsli form, dammar inte, ett fullfoder, det är ett ganska så billigt krafftfoder, t o m enbart en säck havre är dyrare här än en säck bas & det bästa av allt är att det passar perfekt till mitt hö & hästen håller ser jätte fin i hull, muskler & päls, pigg & framåt!! ;) nackdelarna kommer jag inte på några just nu.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 601
Senast: Shaggy
·
Hästvård het o älskar hoppning. Snäll och lugn i hantering, behöver inte ens bindas upp i stallgången. Till bara för några veckor sen fick man...
Svar
19
· Visningar
1 819
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
534
Senast: Kristall10
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
627
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur